دانلود سیب‌اپ
sibapp
معرفی برنامه

۱۵ مورد از بهترین بازی های رایگان آیفون در سال 2023

  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲
  • 448
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

بازی‌های آنلاین یکی از محبوب‌ترین روش‌ها برای سرگرمی افراد در سنین مختلف به حساب می‌آیند. بازی‌ های رایگان آیفون همیشه بیشترین میزان بازدید و دانلود را دارند. هر سال میلادی نیز شاهد روی کار آمدن بازی‌های جدید، نسخه‌های تازه و افزوده شدن مراحل و قابلیت‌های جدید به بازی‌های پرطرفدار هستیم. در این مطلب از سیب اپ شما را با 15 مورد از بهترین بازی‌هایی آشنا خواهیم کرد که در سال 2023 به صورت رایگان قابل دانلود هستند. در ادامه همراه ما باشید.

1- بازی Multiponk

بازی کلاسیک و چندنفره (Multiponk) که یک تابلو برای انجام دادن بازی دارد، از بازی پنگ الهام گرفته شده و سال 2023 نیز به صورت رایگان در اختیار دارندگان ایفون قرار گرفته است. بازی (Multiponk) طراحی و رابط کاربری بسیار باکیفیتی دارد. از طرفی حضور 4 بازیکن به هیجان بازی می‌افزاید.

در این بازی یک توپ فلزی وجود دارد که مدام از این طرف به آن طرف حرکت می‌کند. در چنین شرایطی هر یک از چهار بازیکن باید مراقب باشد که گوی وارد محفظه پشتی نشود. توجه داشته باشید که توپ فلزی 5 سایز مختلف دارد. شما با توجه به سطح بازی می‌توانید یکی از سایزها را انتخاب کنید.

2- بازی (Tom Clancy’s Elite Squad)

تام کلنسی: جوخه حرفه‌ای‌ها (Tom Clancy’s Elite Squad) یکی از بازی‌های هیجانی و حماسی است که در گروه بهترین بازی های رایگان ایفون قرار دارد. این بازی به عنوان یکی از بازی‌های اکشن (Tom Clancy) شناخته می‌شود که در نیمه دوم سال 2020 در اختیار طرفداران قرار گرفت. بازی تام کلنسی به عنوان یک بازی تکنیکال به حساب می‌آید که با سبک نقش آفرینی اجرا می‌شود. این در حالی است که طراحان این بازی سعی کرده‌اند، جذابیت‌های بصری بازی را افزایش داده و گرافیک ویژه‌ای برای آن به وجود بیاورند.

داستان بازی تام کلنسی به این شکل است که دولت‌های مختلف در جهان با تظاهرات‌های بی‌سابقه مردم رو‌به‌رو می‌شوند. شما در جایگاه شخصیت اصلی بازی قرار می‌گیرید که به عنوان فرمانده یک گروه ضدشورش به محل تظاهرات مردم اعزام می‌شوید تا شرایط را کنترل و آرام کنید.

3- بازی (GWENT: The Witcher Card Game)

بازی گوئنت: بازی کارتی ویچر (GWENT: The Witcher Card Game) یکی از بازی های رایگان ایفون به حساب می‌آید که در سبک کارتی و تخته‌ای به وسیله شرکتی لهستانی به نام (CD PROJEKT S.A) ساخته شده است. با اینکه بازی ویچر برای دستگاه‌های مبتنی بر (iOS) رایگان است اما افرادی که به انجام آن مشغول هستند، می‌توانند با پرداخت درون ‌برنامه‌ای از امکانات بیشتری استفاده کنند.

با انتخاب (GWENT: The Witcher Card Game) به دنیای فانتزی و ماجراجویانه ویچر وارد می‌شوید. سپس در قالب نبردهای تک‌نفره، باید مراحل مختلف را طی کنید. البته به عنوان یک بازی کارتی تکامل ‌یافته در زیرمجموعه بازی‌های کارتی (CCG) و (TCG) قرار می‌گیرد. در این بازی شما به جمع‌آوری قهرمان‌ها و شخصیت‌های مختلف برای تشکیل یک گروه می‌پردازید تا در مقابل دشمنان خود بازی پیروزمندانه‌ای داشته باشید.

4- بازی (Dead by Daylight Mobile)

بازی اکشن مرگ قبل از طلوع یکی از بهترین بازی‌هایی به حساب می‌آید که کاربران گوشی‌های آیفون یا تبلت آیپد می‌توانند به صورت رایگان از اپ استور ایرانی سیب اپ دانلود کنند. اولین بار یک شرکت کانادایی به نام (Behavior Interactive) آن را در سال 2016 برای کامپیوترهای شخصی توسعه داد. اما بعد از 7 سال باز هم به عنوان یکی از بازی‌های پرطرفدار و جذاب شناخته می‌شود.

این بازی یک بازی 5 نفره است که 4 نفر در یک تیم هستند و 1 نفر به عنوان قاتل نقش ایفا می‌کند. البته انتخاب نقش و شخصیت آن به عهده خود شماست. نقش و شخصیت شما، سناریوها، مأموریت‌ها و مهارت‌هایی را برای شما آماده می‌کنند که باید بر عهده بگیرید.

5- بازی Cube escape series

بازی فرار از مکعب: کالکشن یکی از بازی‌های سرگرم‌کننده‌ای به حساب می‌آید که استودیوی هلندی (Rusty Lake) در سال 2020 در اختیار کاربران قرار داد. این بازی مراحل مختلفی دارد و جذابیت‌های تصویری و گرافیکی آن باعث سنگین شدن اپلیکیشن در (iOS) و سایر سیستم‌عامل‌ها شده است. اما راهکار آن خلاصه کردن برخی مراحل بوده که چیزی از محبوبیت (Cube escape series) کم نکرده است.

بازی (Cube escape series) سبکی ماجراجویانه و معماگونه دارد که وجود حرف‌های پنهان و ناگفته باعث ترسناک شدن بازی می‌شود. هرچند این ویژگی‌ها به جذابیت و افزایش طرفداران بازی کمک کرده‌اند.

شما این امکان را دارید که در بازی (Cube Escape Collection) داستان‌های مختلفی را تجربه کنید. البته همانطور که گفتیم، سبک این بازی انتزاعی با ماجراجویی‌های متنوع و در عین حال مفهومی همراه است.

6- بازی (shadow fight arena)

بازی (shadow fight arena) یکی از بازی‌‌های جنگی و شمشیری است که بسیار سرگرم‌کننده و برای گروه‌های سنی مختلف کاربرد دارد. شما در طی این بازی سعی می‌کنید در نقش یک جنگجوی قدرتمند ظاهر شده و با دشمنان خود در مکان‌های افسانه‌ای مبارزه کنید. آخرین نسخه‌ای که از این بازی در دسترس است، یعنی نسخه 4، به نحوی طراحی شده که بازیکنان به جای اینکه در نبردهای تک‌نفره با هوش مصنوعی شرکت داشته باشند، وارد نبردی سه به سه و همزمان با یکدیگر خواهند شد.

مزیت مهمی که باعث جذب جوانان شده، توانایی آنها برای بازی با بازیکنانی در کشورهای مختلف است. در حالی که همچنان تیم‌های شرکت‌کننده 3 نفره از شخصیت‌های مختلف هستند که مهارت‌های گوناگونی برای جنگ دارند. این بازی ویژگی‌های جذاب دیگری دارد که از میان آنها می‌توان به حضور ده‌ها شخصیت جدید و قدرتمند مانند مارکوس و کیبو، دسترسی داشتن به توانایی‌های منحصربه‌فرد برای شخصیت‌های گوناگون بازی، حضور در رقابت‌های نفس‌گیر و تلاش برای به دست آوردن امتیاز و ایستادن در صدر جدول اشاره کرد.

7- بازی (Legend Of Grimrock)

اگر به دنبال بازی های رایگان ایفون هستید، اما از میان آنها، مواردی را دوست دارید که اکشن هستند و به شما هیجان می‌دهند، بهتر است بازی افسانه گریمراک را دانلود کنید. این بازی که اولین نسخه آن در سال 2012 روانه بازار شد، تمرکز خود را روی گیم پلی نهاد تا بتواند توجه افراد زیادی را جلب کند و البته موفق شد، چنان‌که در سال 2023 به عنوان یکی از بهترین بازی‌ها میان افراد فعال در حوزه بازی‌های آنلاین شناخته می‌شود.

داستان این بازی به نحوی است که شما در معبدی در زیر زمین حضور دارید و باید زندانیان این معبد را نجات دهید. شاید بپرسید که این زندانیان چگونه به این معبد راه یافته‌اند. در پاسخ باید اشاره کنیم که یک کشتی حامل چهار زندانی به علت یک سانحه غرق شده و معبد زیرزمینی در همان جزیره مرموزی قرار دارد که زندانیان پس از نجات از سانحه در آن سر درآورده‌اند.

این بازی به شما کمک می‌کند که تکنیک حل مسئله را به خوبی یاد بگیرید. به نحوی که امکان ساختن بمب‌های گوناگون را داشته و اشیا باستانی به شما در حل پازل کمک می‌کنند.

8- بازی Dirt Bike Unchained

شما با انتخاب بازی دوچرخه‌سواران افسارگسیخته می‌توانید با گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود تجربه دوچرخه‌سواری را در محیط دیجیتال داشته باشید. در این بازی می‌توانید انواع دوچرخه‌ها را سوار شوید و در طی مسیر با آنها حرکات نمایشی متنوعی داشته باشید. به این ترتیب با حرکات نمایشی خود در جاده‌های کوهستانی و مسیرهای دیگر، میان رقبا به رتبه اول برسید.

رایگان بودن تنها یکی از مزایای بازی (Dirt Bike Unchained) به حساب می‌آید. شما می‌توانید با این بازی از گرافیک (HD)، کنترلرهای فوق‌العاده، صداگذاری مهیج و گیم پلی جذاب و اعتیادآور بازی استفاده کنید. شاید بهتر باشد بدانید که همین ویژگی‌ها باعث شده‌اند تا این مورد از بازی های رایگان ایفون به عنوان یکی از بهترین بازی‌های (MTB) انتخاب شود. نباید فراموش کرد که حتماً حجم کم بازی بر ارزش آن می‌افزاید.

9- بازی (Call Of Duty)

کمتر کسی اسم بازی (Call of Duty) را نشنیده است. در سال 2023 نیز این بازی به عنوان یکی از بازی‌ های رایگان ایفون معرفی شد. بازی ندای وظیفه که بیشتر به همان نام کال آو دیوتی معروف است، یکی از بازی‌های آنلاین مدرن جنگی به حساب می‌آید که شما باید با چند نفر همزمان مبارزه کنید. در حالی که این بازیکنان ممکن است از کشورهای دیگر باشند. البته دقت عملکرد اسلحه‌ها و تیراندازی بازیکنان به نحوی هستند که موفقیت را در مراحل مختلف دشوار می‌کنند.

بازی چند نفره کال آو دیوتی به عنوان یکی از بازی های رایگان ایفون مراحل سخت و جذابی دارد که بازیکنان را به مدت طولانی به بازی مشغول می‌کند. به خصوص که طراحی و حجم برنامه به گونه‌ای هستند که می‌توانید آن را روی آیفون یا آیپد خود به راحتی اجرا کنید، بدون اینکه تأخیری در اجرای آن وجود داشته باشد.

10- بازی (Dunkers)

یکی از بازی‌هایی است که به بازی بسکتبال شباهت دارد و تنها دو بازیکن در آن شرکت می‌کنند. با اینکه گرافیک بسیار ساده‌ای دارد، بسیار سرگرم‌کننده و مهیج است. در این بازی، کارکتر دانکرها (Dunkers) شخصیت‌های دیوانه‌کننده و پر هیجان بازی هستند. آنها به صورت حرفه‌ای با یکدیگر می‌جنگند و امتیاز به دست می‌آورند.

در این بازی حق انتخاب توپ‌هایی با رنگ‌های مختلف دارید. در ضمن می‌توانید پیراهن خود را تعیین کنید. زمین بازی نیز در 5 موقعیت و وضعیت مختلف مهیاست. اگر بعد از 5 مسابقه مهیج به مرتبه (Arcade) دست پیدا کنید، به این معنی است که بیشترین امتیاز را به دست آورده‌اید.

11- بازی (Forza Street)

بازی فورزا استریت یکی از بهترین بازی های رایگان ایفون در سال 2023 شناخته شده که به عنوان یکی از بازی‌های انحصاری مایکروسافت است و در سال 2019 روی (iOS) قرار گرفت. این بازی در ابتدا با نام (Miami Street) توسط شرکت (Electric Square) توسعه داده شد و سپس به مجموعه فورزا پیوست. هرچند با بازی‌های مجموعه فورزا فرق دارد. به این معنا که شما در این بازی با مسابقه‌های آزاد خیابانی و چند نفره روبه‌رو نیستید و مهارت رانندگی اهمیتی ندارد.

بر خلاف این شما باید با مواردی مانند میزان گازی که باید در طول مسیر به ماشین بدهید، شتابی که باید تنظیم کنید و توجه به میزان گاز ماشین در سر پیچ‌ها توجه کنید. در این میان، آنچه باعث شده که بازی در سال 2023 همچنان در رده بهترین‌ها قرار داشته باشد، گرافیک خارق‌العاده و جذاب آن است.

12- بازی (PUBG Mobile)

اکنون نوبت به معرفی بازی (PUBG mobile) می‌رسد که یک بازی اکشن بسیار جذاب است. در این بازی یک نقشه 8 در 8 وجود دارد که 100 بازیکن در آن قرار می‌گیرند. کسی پیروز مبارزه خواهد بود که زنده بماند. شما از همان ابتدا شیفته گرافیک بازی پابجی موبایل خواهید شد. علت اصلی آن، استفاده از موتور غیرواقعی در طراحی آن است. اما صداگذاری مهیج و گیم پلی جذاب و خیره‌کننده آن علل دیگری هستند که می‌توانند بازیکنان را ساعت‌ها پای بازی (PUBG mobile) نگه‌دارند.

اما درباره داستان بازی باید بگوییم که طیف وسیعی از اسلحه‌هایی در اختیار شما قرار می‌گیرند که شما با کمک آنها می‌توانید در مقابل دشمنان از خود به خوبی دفاع کنید. از طرفی برای جابه‌جایی می‌توانید از وسایل نقلیه مختلف استفاده نمایید. در ضمن این امکان برای شما وجود دارد که در خانه‌ها و مکان‌های مختلف پناه بگیرید و با انجام اقدامات لازم زنده بمانید. به نحوی که آخرین نفری باشید که زنده می‌ماند.

13- بازی (Door Kickers)

اگر شما هم عاشق بازی‌های اکشن، استراتژیک و البته کماندویی هستید، باید بگوییم که (Door Kickers) بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. این بازی را استودیو (KillHouse Game) توسعه داده است. داستان به این شکل است که شما در یک گروه یگان ویژه قرار دارید و به همراه گروه خود به جاهایی اعزام می‌شوید که ساختمان‌های مسکونی و تجاری در آن قرار گرفته‌اند و بمب‌گذاری‌ شده‌اند. اکنون شما و گروه‌تان مسئول خنثی کردن آن بمب‎ها و آرام کردن جو هستید. علاوه بر این شما مسئولیت مراقبت از مردم، نجات دادن گروگان‌ها و دفاع از شهرها را هم بر عهده دارید.

طراحی ویژه بازی با روندی آزادانه، گرافیک (HD)، موسیقی و صداگذاری دلهره‌آور و پرهیجان به همراه قابلیت‌هایی که بازیکنان می‌توانند هنگام بازی مورد استفاده قرار دهند مانند حداقل 65 اسلحه و امکانات مختلف برای پیروزی علیه تروریست‌ها به عنوان نکات مثبت این بازی به حساب می‌آیند.

14- بازی (Action Squad)

یکی از بهترین بازی های رایگان ایفون که می‌توانیم معرفی کنیم، بازی (Action Squad) است. گروه کماندوهای ویژه نام فارسی این بازی اکشن و مهیج است که همچون بازی (Door Kickers) توسط استودیو (KillHouse Games) طراحی شده است. داستان به این شکل شروع می‌شود که شما در گروهی به نام گروه ضربت (SWAT) نقش ایفا می‌کنید. این گروه مأموریت حفظ امنیت و حمله کردن به گروه خلافکاران و تبهکاران تصرف‌کننده شهر را بر عهده خواهد داشت.

البته خلافکاران هم دست روی دست نمی‌گذارند. آنها علاوه بر واکنش نشان دادن به حملات کماندوها، بیش از پیش به کارهای خلاف و تبهکاری خود دست می‌زنند. در این شرایط شما راهکاری به غیر از دفع حملات آنها ندارید. به یاد داشته باشید که این گروه از خلافکارانی که با آنها مبارزه می‌کنید، خطرناک هستند. علت انتخاب شما و گروه کماندوهای تحت نظارت شما، قابلیت‌هایی هستند که امکان استفاده از آنها را دارید.

15- بازی (Happy Wheels)

آخرین بازی از بازی های رایگان ایفون (happy wheels) نام دارد که شما می‌توانید در این بازی امکاناتی را تهیه کرده و با کمک آنها مسیرهای مختلف را بپیمایید. این بازی کم حجم به صورت آفلاین استفاده می‌شود. شما باید سعی کنید راندن دوچرخه را با دقت بالایی انجام دهید تا به جایی برخورد نکنید و به سلامت هر مرحله را پشت سر بگذارید.

از مزایای این بازی می‌توان به ظاهر واقعی و جذابیت‌های تصویری آن اشاره کرد. بیش از حدود 60 مرحله جذاب و سرگرم‌کننده برای بازیکنان وجود دارد. شما می‌توانید آن را روی آیفون خود نصب کرده و حتی بدون دسترسی به اینترنت، بازی چرخ‌های شادی را انجام دهید.

جمع‎بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران