دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش‌های کاربردی آیفون

آموزش استفاده از اسکرین رکوردر آیفون

  • ۰۹ آذر ۱۴۰۱
  • 6953
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

اسکرین رکوردر آیفون می‌تواند راهی مفید برای نشان دادن نحوه عملکرد یک برنامه یا آموزش به دیگران باشد که چگونه می‌توان یک کار به خصوص را با تلفن همراه خود انجام داد. ممکن است از خود بپرسید که دقیقاً چگونه از اسکرین رکوردر آیفون استفاده کنیم؟ در این بررسی نه تنها نحوه استفاده از اسکرین رکوردر در آیفون را آموزش می‌دهیم، بلکه نحوه اسکرین رکوردر با صدا و نحوه ویرایش رکوردها (موارد ضبط شده) را نیز به شما توضیح می‌دهیم.

اسکرین رکوردر آیفون چیست؟

بهترین راه برای ذخیره هر نوع محتوا از روی صفحه نمایش از طریق اسکرین رکوردر است. با کمک اسکرین رکوردر، می‌توان هر محتوا را همراه با پخش آنلاین ویدیو، تماس‌های ویدیویی و موارد دیگر ضبط کرد. با قابلیت اسکرین رکوردر آیفون، عملاً می‌توانید هر چیزی را در صفحه نمایش خود ضبط و ذخیره کنید.

ویدیوهای آنلاینی که ضبط می‌کنید، این امکان را دارند که بارها و بارها قابل استفاده باشند. هر نوع آهنگ، موسیقی متن و حتی تماس ویدیویی با دیگران را می‌توان ضبط و ذخیره کرد. حتی ویدیوهای زنده را می‌توان از روی صفحه ذخیره و در آینده آنها را مشاهده کرد.

این برنامه می‌تواند هر پنجره‌ای که روی موبایل اجرا می‌شود را ضبط کند و حتی قابلیت ویرایش و آپلود در هر کانال رسانه‌های اجتماعی را نیز ارائه می‌دهد. اسکرین رکوردر آیفون می‌تواند در زمینه‌های مختلف مانند آموزش، بازی، وبلاگ نویسی و برای ایجاد محتوای جالب در عصر اشتراک گذاری ویدیو مفید باشد.

قابلیت اسکرین رکوردر در سیستم عامل‌های مختلف آیفون

گوشی‌های اپل از زمان ساخت iOS 11 دارای قابلیت اسکرین رکوردر بوده‌اند. از زمان معرفی iOS 13، اندازه صفحه نمایش ضبط ‌شده بین ۳ تا ۴ برابر نسبت به قبل افزایش یافته است. برای مثال، در  iOS 12 ضبط ۵ دقیقه‌ای ۳۰۰ مگابایت بود، اما ضبط ۵ دقیقه‌ای در iOS 13 اکنون ۱.۱۷ گیگابایت است.

با بهبود رزولوشن صفحه، جزئیات بیشتری قابل مشاهده هستند و همچنین فایل‌های اسکرین رکوردر بزرگتر شدند. با تغییر تنظیمات ضبط می‌توان حجم فایل را کاهش داد و با تغییر رزولوشن فایل کوچکتری به دست می‌آید. به عنوان مثال، یک فایل ویدیویی 720p فضای کمتری را نسبت به یک فایل 4K اشغال می‌کند.

مزایای استفاده از اسکرین رکوردر آیفون

بیایید به برخی از مزایای اسکرین رکوردر iOS نگاهی بیندازیم:

۱- ذخیره انواع محتوا

یکی از بهترین راه‌ها برای ذخیره هر نوع محتوا از صفحه نمایش، استفاده از اپلیکیشن اسکرین رکوردر است. از تصاویر گرفته تا ویدیوها، آهنگ‌ها تا دستور پخت غذاها، ویدیوهای زنده تا ویدیوهای پخش آنلاین، می‌توانید هر چیزی که در حال پخش روی صفحه نمایش تلفن همراه خود است را ذخیره کنید. همچنین می‌توانید آهنگ‌ها، کلیپ‌های فیلم و سایر موارد مورد علاقه‌تان را روی گوشی ضبط کنید تا بدون نیاز به استفاده از داده‌های اینترنتی برای پخش، آنها را همانطور که می‌خواهید ببینید.

۲- ذخیره تماس‌های ویدیویی

همانطور که پیام‌ها و تصاویر قدیمی عزیزان و دوستان خود را ذخیره می‌کنید تا بعداً آنها را ببینید، این اجازه را دارید تا تماس‌های ویدیویی را نیز ذخیره کنید تا بتوانید بعداً از مشاهده آنها لذت ببرید. تماس‌های ویدیویی به روشی عالی برای برقراری ارتباط با دیگران تبدیل شده‌اند و فاصله بین افراد را کم کرده‌اند. درحقیقت، لحظات و مکالمات ارزشمند را می‌توان بارها و بارها با کمک یک اسکرین رکوردر آیفون مشاهده کرد.

۳- مناسب برای دانشجویان

برنامه اسکرین رکوردر می‌تواند به دانشجویان کمک قابل توجهی کند. در دوره آموزش آنلاین، دانشجویان می‌توانند مطالب آموزشی را از طریق فیلم‌ها و سخنرانی‌های آنلاین یاد بگیرند. آنها می‌توانند این جلسات را ضبط کنند تا بعداً در حین تمرین این محتواها را مورد استفاده قرار دهند. این مسئله می‌تواند برای موضوعات پیچیده‌ای مانند ریاضی مفیدتر باشد. اگر در جلسه آنلاین نکته مهمی را از دست دهید، این امکان را دارید به ویدیوی ذخیره شده روی گوشی آیفون خود مراجعه کنید.

مانند اسکرین شات گرفتن از آیفون، در واقع می‌توانید از هر اتفاقی که روی صفحه ‌نمایش می‌افتد، ویدیو ضبط کنید. قبل از شروع اسکرین رکوردر خود، باید آن را به «Control Center» خود اضافه کنید. برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

نحوه استفاده از اسکرین رکوردر آیفون

۱- به Settings > Control Center > Customize Controls بروید.

نحوه استفاده از اسکرین رکوردر آیفون

۲- روی نماد سبز رنگ سبز کنار «Screen Recording» ضربه بزنید.

نحوه انجام اسکرین رکوردر

پس از اینکه در «Control Center» دکمه اسکرین رکوردر را اضافه کردید، این امکان را دارید از هر صفحه گوشی خود رکورد بگیرید. برای شروع اسکرین رکوردر به مراحل زیر توجه کنید:

۱- با کشیدن انگشت از گوشه بالا سمت راست به پایین، «Control Center» را باز کنید.

نحوه انجام اسکرین رکوردر

۲- روی نماد «Record» ضربه بزنید و منتظر بمانید تا شمارش معکوس تمام شود.

نحوه انجام اسکرین رکوردر

توجه: اگر از iPhone 8 یا بالاتر استفاده می‌کنید، انگشت خود را از لبه پایین صفحه به بالا بکشید.

نحوه متوقف کردن اسکرین رکوردر iOS

هنگامی که می‌خواهید اسکرین رکوردر خود را به پایان برسانید، دو راه برای متوقف کردن آن وجود دارد. می‌توانید ضبط را متوقف کنید:

  1. با کشیدن انگشت از گوشه بالا سمت راست به پایین، «Control Center» را باز کنید.
  2. آیکون «Record» را بزنید تا دوباره خاکستری شود.

یا می‌توانید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. از صفحه اصلی، روی نوار قرمز در گوشه سمت چپ بالای صفحه ضربه بزنید.
  2. اتمام اسکرین رکوردر را تأیید کنید.

نحوه انجام اسکرین رکوردر با صدا در آیفون

اگر دستورالعمل‌های بالا را دنبال کرده باشید، اولین چیزی که احتمالاً در مورد اسکرین رکوردر متوجه خواهید شد، این است که هیچ صدایی ندارد. خوشبختانه، می‌توانید میکروفون را روشن کرده تا بتوانید صفحه نمایش خود را با صدا ضبط کنید. با فرض اینکه قبلاً دکمه اسکرین رکوردر را به «Control Center» اضافه کرده‌اید، این امکان را دارید با دنبال کردن مراحل زیر، ضبط با صدا را نیز داشته باشید:

۱- با کشیدن انگشت از گوشه سمت راست بالای صفحه به پایین، «Control Center» را باز کنید.

۲- نماد «Record» را فشار داده و نگه دارید.

۳- روی «Microphone» ضربه بزنید تا میکروفون روشن شود.

نحوه انجام اسکرین رکوردر با صدا در آیفون

۴- روی «Start Recording» ضربه بزنید، سپس منتظر شمارش معکوس باشید.

۵- برای توقف ضبط، «Control Center» را باز کرده و روی نماد «Record» ضربه بزنید.

مدت زمان رکورد گرفتن در آیفون

هیچ محدودیت زمانی مشخصی برای اسکرین رکوردر وجود ندارد. به نظر می‌رسد تا زمانی که تمام فضای ذخیره سازی خود را پر کنید، این امکان برای شما وجود دارد که صفحه نمایش خود را ضبط کنید. برخی از افراد گزارش کرده‌اند که هنگام ضبط ویدیوهای طولانی‌تر، ضبط‌های صفحه نمایش آنها به‌ طور تصادفی متوقف می‌شوند.

ویرایش اسکرین رکوردر در آیفون

پس از متوقف شدن ضبط ویدیو از صفحه، متوجه می‌شوید که ضبط‌های شما در قسمت «Photos» آیفون ذخیره می‌شوند. این عملکرد به این معناست که می‌توانید از همه ویژگی‌های داخلی ویرایش ویدیوی iOS برای کمک به بهبود ضبط‌های صفحه نمایش خود استفاده کنید.

کوتاه کردن اسکرین رکوردر

این احتمال وجود دارد که ضبط‌های شما محتوای اضافی در ابتدا یا انتهای ویدیو داشته باشند. احتمالاً نمی‌خواهید آن عکس از مرکز کنترل یا قسمتی که می‌خواهید اسکرین رکوردر را خاموش کرده، اضافه کنید. خوشبختانه، می‌توانید آن قسمت‌ها را مستقیماً در برنامه «Photos» برش دهید. مراحل این کار به صورت زیر است:

  1. «Photos» را باز کنید.
  2. روی «Record» ضربه بزنید.
  3. روی «Edit» ضربه بزنید.
  4. در پایین صفحه، فلش‌ها را بکشید تا ابتدا یا انتهای ضبط را برش دهید.
  5. روی «Done» ضربه بزنید.

نحوه برش ویدیوهای ضبط شده

اگر در حال تماشای اسکرین رکوردر خود هستید و می‌خواهید فقط بر روی بخش خاصی از صفحه تمرکز کنید، این امکان را دارید ویدیوهای خود را درست مانند کات کردن (Cut) تصاویر برش دهید. برای برش فیلم‌های ضبط شده از صفحه نمایش مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. «Photos» را باز کنید.
  2. روی «Record» ضربه بزنید.
  3. سپس روی «Edit» ضربه بزنید.
  4. روی نماد «Crop» در پایین ضربه بزنید.
  5. اندازه کادر اطراف ویدیو را تغییر دهید.
  6. در نهایت گزینه «Done» را انتخاب کنید.

نحوه اضافه کردن فلش‌ها و کپشن‌ها به اسکرین رکوردر آیفون

برای این کار، باید از یک برنامه اسکرین رکوردر شخص ثالث مانند «Web Screen Recorder» استفاده کنید. پس از دانلود آن از اپ استور سیب اپ، برای شروع مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. «Web Screen Recorder» را باز کنید.
  2. روی Start Recording > Start Broadcast ضربه بزنید.
  3.  هنگامی که اسکرین رکوردر خود را تمام کردید، روی دکمه Recording > Stop Broadcast  ضربه بزنید.
  4. سپس روی «Record» ضربه بزنید.
  5. سپس «Edit» را انتخاب کنید.
  6. برای افزودن متن یا تگ ضربه بزنید.
  7. در نهایت گزینه «Done» را بزنید.

عیب یابی استفاده از اسکرین رکوردر در آیفون

اگرچه اپل در ساده کردن اسکرین رکوردر نمایش کار بسیار خوبی انجام داده است، اما این بدان معنا نیست که شما هر از گاهی با مشکلی مواجه نخواهید شد. در زیر برخی از مشکلات رایجی که افراد هنگام تلاش برای اسکرین رکوردر نمایش آیفون خود با آن مواجه می‌شوند و مواردی که به سرعت آنها را برطرف می‌کنند، آورده شده‌اند.

کار نکردن اسکرین رکوردر iOS

در اینجا چند مشکل رایجی که ممکن است هنگام استفاده از اسکرین رکوردر آیفون خود با آن مواجه شوید، ارائه شده است. کار نکردن ضبط ویدیو آیفون به خاطر مسائل زیر است:

عدم پخش صدا در اسکرین رکوردر iOS

اگر در حال تماشای اسکرین رکوردر نمایش هستید اما نمی‌توانید صدایی را که با آن ضبط کرده‌اید بشنوید، در زیر مواردی وجود دارند که می‌توانند به حل مشکل کمک کنند:

کلام آخر

گاهی اوقات توضیح دادن موضوعات با یک ویدیو آسان‌تر است. بنابراین، چه بخواهید یک نسخه آزمایشی برنامه بسازید یا یک آموزش آیفون، اسکرین رکوردر نمایش آیفون شما برنامه ای بسیار عالی است. به لطف ویژگی‌های داخلی iOS آیفون می‌توانید ویدیوهای خود را مستقیماً در «Photos» ویرایش کنید.

با معرفی اسکرین رکوردر، پخش زنده گیم پلی امکان پذیر شده است. امروزه iOS 13 و iOS 14 ویدیوهایی با جزئیات 4k و رنگ‌های زنده و جذاب را ضبط می‌کنند. علاوه بر این، با توجه به افزایش ظرفیت ذخیره سازی یک گوشی جدید، می‌توان به راحتی ویدیوهای متعدد یا طولانی را ضبط کرد زیرا اسکرین رکوردر محدودیت زمانی ندارد.

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران