دانلود سیب‌اپ
sibapp
زیرنویس در آیفون
زیرنویس در آیفون
آموزش‌های کاربردی آیفون

آموزش فعال سازی زیرنویس در آیفون و سیستم عامل (iOS)

  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
  • 7924
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

گوشی‌های هوشمند را دیگر نمی‌توان تنها وسیله‌ای برای برقراری تماس یا ارسال پیامک دانست. این روزها افراد بسیاری با استفاده از گوشی‌های هوشمند، کارهای متفاوت را به‌راحتی انجام می‌دهند. تماشای فیلم‌ها و سریال‌های متفاوت یکی از این کارهاست. اما برای این که بتوان فیلم‌ها و سریال‌های خارجی را به‌راحتی با استفاده از گوشی آیفون یا تبلت آیپد تماشا کرد، نیاز است که با نحوه فعال سازی زیرنویس در ایفون و سیستم‌عامل (iOS) آشنا باشید. باید بدانید که برای انجام این کار مراحل سخت و عجیبی را پیش رو ندارید و تنها کافی است که این مطلب از سیب اپ را تا انتها با دقت دنبال کنید.

روش‌های فعال سازی زیرنویس در آیفون

همانطور که گفتیم، شاید همه افراد نتوانند فیلم‌ها و سریال‌های زبان اصلی و انگلیسی را به‌راحتی و بدون استفاده از زیرنویس تماشا کنند و تمام نکاتی که در فیلم بیان می‌شود را به خوبی درک کنند. همچنین برخی از این فیلم‌ها نسخه دوبله شده، ندارند. برخی از افراد هم دوست ندارند که فیلم‌ها را به‌صورت دوبله شده تماشا کنند و علاقه بیشتری به تماشای فیلم با زبان اصلی دارند. این دلایل و بسیاری علل دیگر باعث می‌شوند که افراد مختلف بخواهند فیلم یا سریال مد نظر خود را به همراه زیرنویس فارسی تماشا کنند.

برای انجام این کار باید با روش‌های فعال سازی زیرنویس در ایفون آشنا بود. معمولاً از دو روش کلی و رایج برای انجام این کار استفاده می‌شود. البته این دو شیوه تنها روش‌های موجود برای انجام این کار نیستند اما آن‌ها را باید بهترین و مناسب‌ترین گزینه‌ها دانست. روش‌های فعال سازی زیرنویس در آیفون عبارتند از:

1- استفاده از تنظیمات برای فعال سازی زیرنویس

اولین روشی که می‌توانید از طریق آن کار فعال سازی زیرنویس را در آیفون انجام دهید، استفاده از تنظیمات موجود در گوشی یا تبلت است. برای این کار باید ابتدا فیلم، کلیپ یا سریالی که قصد تماشای آن را دارید پخش کنید. پس از آن با استفاده از کنترل‌های پخش وارد بخش (Audio & Subtitles) شوید. اکنون در میان گزینه‌های موجود، گزینه زیرنویس (Subtitles) را انتخاب کنید. پس از آن زیرنویسی مناسب آن فیلم را که قبلاً دانلود کرده‌اید، انتخاب و پخش کنید. پس از انجام این مراحل بخش (Settings) را باز کرده و وارد قسمت (General) شوید.

در این بخش گزینه‌های متفاوتی وجود دارند که باید از میان آن‌ها گزینه (Accessibility) را انتخاب کنید. پس از آن به دنبال گزینه (Subtitles & Captioning) بگردید و وارد آن شوید. در صفحه جدیدی که برای شما باز خواهد شد، گزینه (Caption + SDH) را فعال کنید. اکنون به برنامه‌ای که توسط آن فیلم یا سریال مد نظر خود را پخش کردید باز گردید. معمولاً پس از انجام این مراحل می‌توانید فیلم را با زیرنویس تماشا کنید. در صورتی که باز هم زیرنویس برای شما فعال نشد، باید از روش دوم برای انجام این کار استفاده کنید.

2- استفاده از برنامه (VLC) برای پخش زیرنویس

روش دومی که می‌توانید از آن برای فعال سازی زیرنویس در آیفون استفاده کنید، استفاده از برنامه (VLC) است. این اپ را باید یکی از برنامه‌های قدرتمند پخش ویدیوهای متفاوت در سیستم‌عامل‌های مختلف مانند (iOS) دانست. برای استفاده از این روش باید ابتدا این برنامه را از طریق استورهای معتبر مانند سیب اپ دانلود و نصب کنید. پس از آن تنها لازم است که مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. ابتدا باید فیلم مد نظر خود و زیرنویس آن را دانلود کنید.
  2. پس از پایان دانلود، باید با استفاده از گزینه‌های تغییر نام، نام فایل ویدیویی و زیرنویس را با هم یکی کنید. در زمان انجام این کار توجه داشته باشید که پسوند فایل‌ها تغییر نکند. از رایج‌ترین پسوند‌های فایل‌های ویدیویی می‌توان به (MKV) و زیرنویس (SRT) اشاره کرد.
  3. فیلم مد نظر خود را با استفاده از برنامه (VLC) پخش کنید.
  4. در قسمت بالا و سمت چپ برنامه گزینه (Settings) وجود دارد که باید وارد آن شوید.
  5. در این بخش گزینه (Subtitles) را انتخاب کنید و پس از آن وارد قسمت (Text Encoding) شوید.
  6. در این بخش گزینه (Default Encoding) را به (Aracin Windows – 1256) تغییر دهید و پس از انجام آن گزینه (Save) را انتخاب کنید.
  7. در قسمت فونت (Font) هم می‌توانید فونت خاصی را که مد نظرتان است مانند (Arial) انتخاب کنید. البته باید قبلاً این فونت‌ها را به گوشی آیفون خود اضافه کرده باشید.

اکنون کار فعال سازی زیرنویس در آیفون به پایان رسیده است و تنها باید یک بار برنامه را ببندید و دوباره باز کنید تا فیلم را به همراه زیرنویس تماشا کنید.

نکاتی در خصوص مشاهده فیلم با زیرنویس در آیفون

اکنون که با روش‌های فعال سازی زیرنویس در ایفون آشنا شدید، اشاره به چند نکته لازم است. توجه به این نکات باعث خواهد شد که بتوانید با راحتی بیشتری به تماشای فیلم و سریال مد نظر خود بپردازید. این نکات عبارتند از:

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران