دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش‌های کاربردی آیفون

آشنایی با قابلیت‌ها و تنظیمات دوربین آیفون

  • ۳۰ آبان ۱۴۰۱
  • 420
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

دوربین گوشی های آیفون جزو قدرتمندترین دوربین‌های تلفن همراه در جهان هستند. بنابراین قطهاً با دانستن تنظیمات حرفه‌ای می‌توانیم بهترین استفاده را از آن‌ها داشته باشیم. با ما همراه باشید.

اولین تنظیماتی که از دوربین‌های آیفون باید یاد بگیریم در قسمت تنظیمات قرار گرفته اند. از Settings به منوی Camera مراجعه کنید.

تنظیمات دوربین آیفون

اولین قسمت : Formats

در این قسمت ۳ گزینه وجود دارد. اگر از عکس‌هایتان استفاده حرفه‌ای نمی‌کنید و آن‌ها را داخل اپلیکیشن‌های ادیت مانند Photoshop وارد نمی‌کنید، می‌توانید آن‌ها را سایز پایین‌تر ذخیره کنید. در این صورت حجم کمتری نیز از فضای حافظه را اشغال خواهند کرد. برای این‌کار گزینه High Efficiency را انتخاب کنید.

تنظیمات دوربین آیفون

اما اگر می‌خواهید عکس‌ها را با سایز و کیفیت و حجم بالا و جزئیات دقیق ذخیره کنید، گزینه Most Common را انتخاب کنید.

Appe ProRAW هم گزینه جدید اضافه شده اپل است که شما را قادر می‌سازد عکس‌های دوربین را با فرمت RAW ذخیره کنید.

در قسمت Record Video می‌توانید تنظیمات حرفه‌ای برای فیلم برداری را مشخص کنید. اینکه با رزولوشن و در چه فریمی فیلم برداری کنید را می‌توانید در این قسمت مشخص کنید.

تنظیمات دوربین آیفون

و جالب اینکه در توضیحات پایین آن نوشته هر روزولوشن با فریم پیش روی آن، حدوداً در یک دقیقه چقدر حجم اشغال می‌کند.

HDR Video هم یک قابلیت دیگر است که High Dynamic Range 10bit را برای ویدیوهای شما فراهم می‌کند. این گزینه کیفیت و سایز ویدیوها را بسیار بالا می‌برد. بنابراین توصیه می‌شود اگر تدوین‌گر ویدیو نیستید یا به هر ترتیب به این گزینه نیاز ندارید، آن را خاموش کنید.

تنظیمات دوربین آیفون

گزینه Auto FPS هم مربوط به تنظیم خودکار فریم فیلم برداری در محیط‌های تاریک است که می‌توانید محدوده تغییر آن را تعیین کنید.

گزینه دیگری که لازم است راجع به آن توضیح دهیم Smart HDR می‌باشد. این گزینه باعث ایجاد یک ترکیب رنگی و نوری فوق‌العاده در عکس‌ها می شود. با روشن بودن این گزینه، شاید شما در نهایت یک عکس با کیفیت را ببینید؛ اما آن عکس حاصل ترکیب چندین عکس با یکدیگر است.

تنظیمات دوربین آیفون

اگر از افرادی هستید که شکار لحظه ها زیاد می‌کنید، گزینه Priorotoze Faster Shooting را هم روشن بگذارید.

این گزینه هنگامی که فوراً دوربین را باز می‌کنید، آن را آماده به کار می‌کند و تمام تنظیمات را خودکار انجام می‌دهد.

بعد از توضیح تنظیمات دوربین آیفون، اکنون به چند ترفند عکاسی با دوربین آیفون هم بپردازیم.

اول از همه اینکه برای عکاسی Burst Shot انگشت خود را روی دکمه شاتر نگه دارید و به سمت چپ بکشید. البته با روشن گذاشتن گزینه Use Volume Up for Burst در منوی تنظیمات بالا هم می‌توان عکاسی Burst Shot انجام داد.

در حالت عکاسی، اگر انگشت خود را روی شاتر بگذارید و به سمت راست بکشید، دوربین به حالت فیلم برداری تغییر می‌کند. شاید این سوال در ذهنتان ایجاد شود که این چه تفاوتی با فیلم برداری عادی دارد ؟ شما در این حالت می‌توانید کارهای اضافه‌تری انجام دهید. برای مثال اگر در حال پخش موزیک با گوشی هستید و با این روش فیلم برداری کنید، موزیک قطع نخواهد شد.

یا اینکه شما در حالت فیلم برداری فیلترهای آیفون را ندارید و فیلترها فقط مختص حالت عکاسی هستند. می‌توانید در حالت عکاسی فیلتر خود را انتخاب کنید و با این ترفند با فیلتر انتخاب شده، فیلم برداری کنید.

آموزش ویدیویی ترفندهای استفاده از تنظیمات دوربین آیفون را می‌توانید در این لینک مشاهده کنید. همچنین برای مشاهده آموزش‌ها و ترفندهای بیشتر و دنبال کردن بروزترین اخبار اپل، بلاگ سیب اپ را دنبال کنید.

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران