دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش‌های کاربردی مک بوک

آموزش روش‌های متفاوت نصب برنامه در مک

  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲
  • 404
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

مک‌بوک‌ها را باید یکی از جذاب‌ترین مدل‌های لپ‌تاپ دانست که توسط شرکت اپل ساخته شده‌اند. اما بسیاری افراد با روش نصب برنامه در مک به خوبی آشنا نیستند و همین مورد برای آن‌ها مشکلات متفاوتی را ایجاد کرده است. باید بدانید که روند نصب برنامه در مک به دلیل سیستم‌ عامل متفاوتی که دارد، با سیستم‌هایی که از ویندوز استفاده می‌کنند، تفاوت بسیاری دارد. به همین دلیل باید از روش‌های متفاوتی برای نصب برنامه در مک استفاده کنید. در این مطلب از سیب اپ قصد داریم تا در خصوص روش‌های مختلف نصب برنامه در مک با استفاده از منابع گوناگون نکاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

راه‌های پیدا کردن برنامه برای مک‌بوک

همانطور که گفتیم سیستم ‌عامل مک (MacOS) با ویندوز تفاوت بسیاری دارد. همین امر سبب شده تا افراد نتوانند بسیاری از برنامه‌هایی که به آن عادت دارند یا فایل مناسبی را که برای ویندوز آن‌ها در اختیار دارند، روی لپ‌تاپ مک نصب کنند. به طور کلی دو روش وجود دارند که توسط آن‌ها می‌توانید نرم‌افزارهای مورد نیاز و مد نظر خود را پیدا کنید. این روش‌ها عبارتند از:

1- استفاده از اپ استور مک

اولین، ساده‌ترین و بهترین روش برای دانلود برنامه‌های مورد نیاز و نصب آن‌ها روی مک، استفاده از اپ استور اپل است. این روش به دلیل امنیت بالا و سازگاری مناسب با مک‌بوک‌ها به عنوان بهترین روش معرفی شده است. برای پیدا کردن برنامه‌های مد نظر خود از طریق اپ استور باید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. اپ استور را می‌توانید در داک (ردیف پایین موجود در دسکتاپ) پیدا کنید. آیکون این استور یک (A) به رنگ سفید در کادری آبی است. پس از پیدا کردن، روی آن کلیک کنید تا باز شود.
  2. در صورتی که اپل آیدی خود را وارد نکرده‌اید، از شما خواسته می‌شود که نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید.
  3. اکنون می‌توانید دسته‌بندی متفاوت برنامه‌های موجود در اپ استور مک را مشاهده کنید. در صورتی که به دنبال برنامه خاصی نیستید و تنها می‌خواهید برخی کارهای خود را انجام دهید، از دسته‌بندی‌های (Categories) استفاده کنید تا آن‌ها را پیدا کنید.
  4. در صورتی که به دنبال یک برنامه خاص هستید تنها لازم است که روی بخش جست‌وجو که با علامت ذره‌بین مشخص شده، کلیک کنید.
  5. در کادری که برای شما باز می‌شود، نام برنامه مد نظر خود را تایپ کنید تا آن را در میان نتایج مشاهده کنید.
  6. روی برنامه مورد نظر خود کلیک کنید تا صفحه مربوط به آن باز شود. در این صفحه اطلاعات مربوط به برنامه مانند حجم، نسخه مک او‌اس سازگار و رایگان یا پولی بودن آن را می‌توانید مشاهده کنید.

2- دانلود برنامه‌های مورد نیاز از اینترنت

درست است که تعداد نرم‌افزارهای ساخته شده برای ویندوز بسیار بیشتر از مک است اما باز هم برنامه‌های زیادی برای این سیستم ‌عامل توسط توسعه‌دهندگان مختلف ساخته شده‌اند. برخی از توسعه‌دهندگان به دلایل مختلف اقدام به عرضه برنامه خود به صورت مجزا می‌کنند. این برنامه‌ها معمولاً در اپ استور وجود ندارند. به همین دلیل باید از سایت‌های معتبر برای دانلود آن‌ها اقدام کنید. برای این کار بهترین روش پیدا کردن سایت سازنده برنامه است. در این سایت معمولاً بخشی برای دانلود وجود دارد که با کلیک روی دکمه مربوط به آن، فرآیند دانلود آغاز می‌شود و با توجه به حجم و سرعت اینترنت شما مدت زمان خاصی روند آن طول می‌کشد.

نحوه نصب برنامه در مک

پس از این که به روش‌های پیدا کردن برنامه‌های مورد نظر خود سازگار با مک‌بوک اشاره کردیم، زمان آن رسیده تا در خصوص روش نصب برنامه در مک نیز نکاتی را بیان کنیم. روش نصب برنامه در مک با توجه به منبع دریافت برنامه مشخص می‌شود. روش نصب برنامه در مک به شرح زیر است.

1- روش نصب برنامه در مک با استفاده از اپ استور

اولین روشی که برای پیدا کردن برنامه مناسب برای مک وجود دارد و ما به آن اشاره کردیم، استفاده از اپ استور است. پس از این که با کمک آموزش ارائه شده برنامه مد نظر خود را در اپ استور پیدا کردید، با توجه به مراحل زیر می‌توانید آن را نصب کنید.

2- روش نصب برنامه‌های دانلود شده در مک

روش دیگری که برای دریافت برنامه‌های مختلف سازگار با مک‌بوک وجود دارد، دانلود آن‌ها از وب‌سایت‌های مختلف است. باید بدانید که نصب این برنامه‌ها روی مک‌بوک کمی سخت‌تر از روش قبلی است. زیرا در زمان استفاده از اپ استور، اپل امنیت تمام برنامه‌های موجود را بررسی و تأیید کرده است. اما در زمانی که قصد دارید برنامه دانلود شده را نصب کنید، این امنیت باید مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که برنامه امنیت لازم را داشت و کد مخربی در آن وجود نداشت، می‌توانید با استفاده از روشی که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم، آن را نصب کنید.

  1. اولین قدم برای نصب برنامه دانلود شده روی مک، کلیک روی فایل آن است. برنامه‌هایی که برای مک دانلود می‌کنیم معمولاً با سه پسوند (DMG)، (PKG) یا (Zip) هستند. پس از کلیک کردن روی آن، پیامی برای شما ظاهر می‌شود که در آن از شما پرسیده است «آیا مطمئن هستید که می‌خواهید آن برنامه را نصب کنید؟» در صورتی که مطمئن هستید روی گزینه (Open) کلیک کنید.
  2. پس از آن نصب برنامه شروع می‌شود. البته برخی برنامه‌ها در این زمان فرآیند نصبشان شروع نمی‌شود و از شما خواسته می‌شود که آن‌ها را به پوشه اپلیکیشن (Application) انتقال دهید.
  3. حتی با مشاهده این پیام نباید نگران باشید، زیرا نصب برنامه همچنان ساده خواهد بود. تنها لازم است که پوشه اپلیکیشن را باز کنید و برنامه را به صورت (Drag & Drop) داخل آن بریزید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

نظر کاربران