دانلود سیب‌اپ
sibapp
تفاوت آیپاد با آیپد
تفاوت آیپاد با آیپد
راهنمای خرید

آیپد (iPad) چیست و چه تفاوتی با آیپاد (iPod) دارد؟

  • ۱۰ آبان ۱۴۰۲
  • 576
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

آیپد چیست؟ این سؤال برای افرادی به وجود می‌آید که اغلب اطلاعات زیادی درباره محصولات شرکت اپل ندارند. تنوع محصولات برند اپل مانند آیفون، آیپاد، مک‌بوک، ایرپاد و موارد دیگر باعث شده که مردم تنها از ابزارهای دیجیتالی کاربردی اطلاعات داشته باشند. در ضمن تفاوت آنها را با همدیگر به خوبی ندانند. در این مطلب از بلاگ سیب اپ توضیح می‌دهیم که آیپد چیست. سپس تفاوت آن را با آیپاد بررسی می‌کنیم.

آیپد چیست؟

در پاسخ به آیپد چیست باید بگوییم که آیپد نوعی تبلت است که صفحه نمایش آن به‌صورت لمسی یا قلمی کار می‌کند. جالب است بدانید که بسیاری از افراد آیپد (iPad) را نوعی کامپیوتر بدون صفحه کلید و ماوس با سایز 7.9 یا 9.7 اینچ در نظر می‌گیرند که صفحه نمایش لمسی یا همراه با قلم (Stylus) دارد. این محصول شرکت اپل برای اولین بار در سال 2010 تولید شد. قابلیت اتصال به اینترنت همراه (3G) و (4G) یکی از ویژگی‌های کاربردی آیپدهاست که از همان مدل‌های اولیه مورد استقبال عموم قرار گرفت. بنابراین الگویی برای سایر شرکت‌های تولیدکننده تبلت شد. به این ترتیب استاندارد کیفی تبلت‌ها هم ارتقا یافت.

مزایای استفاده از آیپد چیست؟‎

کوچک بودن نمایشگر آیپد یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مثبت آن محسوب می‌شود. هرچند مانند نوت بوک قابل حمل است. اما رابط کاربری آسان و هدایت عملکرد اپلیکیشن‌هایی که روی آیپد نصب شده‌اند، از اصلی‌ترین مزایای این دستگاه به حساب می‌آید.

آیپاد (iPod) چیست؟

آیپاد (iPod) ابزار دیگری است که نام آن در میان محصولات اپل قرار داد. این ابزار 4 اینچی یک مولتی مدیا به حساب می‌آید که شما را در گوش دادن به ترانه‌ها و هر نوع فایل صوتی یاری می‌دهد. این محصول اپل در سال 2001 وارد بازار شد. تولید آن با شکل‌گیری ایده تولید آیفون و آیپد همراه بود. به همین دلیل اهمیت قابل توجهی میان متخصصان حوزه آی‌تی و البته کاربران دارد.

سایز آیپادها و میزان حجم اطلاعاتی که ذخیره می‌کنند، با یکدیگر فرق دارند. آیپادهای کوچک نانو ظرفیتی 16 گیگابایتی دارند. صفحه لمسی آنها کنترل کار با دستگاه را آسان کرده‌اند. اما مدل شافل کوچک‌تر و حاوی 2 گیگابایت حافظه بوده و صفحه لمسی برای کنترل عملکرد آیپاد ندارد. در نهایت با پیشرفته‌ترین مدل مواجه می‌شویم به اسم (iPod Touch) که سایز بزرگ‌تری نسبت به دو نوع قبل داشته و کاربران امکان استفاده از حداقل 64 گیگابایت را دارند.

تفاوت آیپد و آیپاد چیست؟

شاید این سؤال برای شما خوانندگان مطرح شود که تفاوت آیپاد و آیپد چیست؟ در پاسخ می‌توانیم به قابلیت‌هایی اشاره کنیم که باعث ایجاد تفاوت در این دو شده‌اند.

نوع کاربری

در پاسخ به این سؤال که تفاوت آیپاد و آیپد چیست، می‌توانیم به نوع کاربرد آنها اشاره کنیم. سخت‌افزار آیپد یک پخش‌کننده قدرتمند موسیقی است. اما آیپد یک تبلت است که سایزی بزرگ‌تر از آیپاد داشته و قابلیت‌های بیشتری دارد. همانطور که آیفون امکان استفاده از اپلیکیشن‌های مختلف را فراهم می‌آورد، آیپد هم به کاربران اجازه می‌دهد که نرم‌افزارهای مختلف را نصب و استفاده کنند. در حالی که آیپاد فرصت گوش دادن به موسیقی و ویدیو و همچنین بازی کردن را برای کاربران خود فراهم کرده است. بنابراین توقعی که از آیپد می‌توان داشت، بیشتر از آیپاد است.

قابلیت اتصال به اینترنت

قابلیت دیگری که باعث تمایز آیپاد و آیپد می‌شود، قابلیت اتصال به اینترنت است. همانطور که در بخش آیپد چیست، توضیح دادیم، آیپد مانند یک کامپیوتر کوچک است. در نتیجه امکاناتی را ارائه می‌دهد که با امکانات کامپیوتر اشتراک دارند. برای مثال اتصال به اینترنت وای‌فای و اینترنت همراه با آیپد امکان‌پذیر است. اما چنین قابلیتی را نمی‌توان در آیپاد یافت. در حقیقت شما نمی‌توانید حتی با آیپاد تاچ به اینترنت متصل شوید. بنابراین امکانات آیپد را بیشتر می‌دانند.

قدرت عملکرد آیپد و آیپاد

همانطور که تاکنون توضیح دادیم آیپد با استفاده از سیستم‌عامل (iOS) امکان نصب انواع اپلیکیشن‌هایی را فراهم می‌آورد که احتمالاً توسط ایفون قابل نصب باشند. در ضمن گرافیک نمایش اپلیکیشن‌ها در آیپد باکیفیت‌تر از آیپاد است. شما با استفاده از آیپد می‌توانید بازی‌های متنوع‌تری را مورد استفاده قرار دهید. اما این موضوع در مورد آیپاد صحت ندارد.

صفحه نمایش

نکته دیگری که باعث ایجاد اختلاف میان آیپاد و آیپد شده، اندازه صفحه نمایش آنهاست. در واقع، سایز کلی آیپاد بیشتر از آیپد است. در نتیجه آیپد صفحه نمایشی بزرگ‌تر دارد. سخت‌ افزارهای به کار رفته در تهیه صفحه نمایش آیپد قدرتمندتر از سخت افزارهایی هستند که در تولید آیپاد به کار رفته‌اند.

وزن

عامل دیگری که میان آیپد و آیپاد اختلاف می‌اندازد، وزن است. وزن آیپد در حدود 680 گرم است. اما آیپاد وزنی حدوداً 140 گرم دارد. در نتیجه حمل آیپاد آسان‌تر از آیپد خواهد بود. در ضمن، انتظار می‌رود سخت افزار بیشتری در تولید آیپد استفاده شده باشد.

آیپد یا آیپاد؟

مورد دیگری را نباید فراموش کنیم که آیپاد یک مالتی‌پلیر به حساب می‌آید. اما آیپد ترکیبی از آیپاد تاچ و نوت ‌بوک اپل است. به همین دلیل است که نوع کاربری آنها با همدیگر متفاوت خواهد بود.

باتری

باتری آیپد و آیپاد با یکدیگر فرق دارند. به این شکل که در آیپد باتری لیتیوم-پلیمر غیرقابل تعویض قرار داده شده و 10 ساعت شارژ نگه می‌دارد. اما آیپاد باتری لیتیوم-یونی داشته و کاربران می‌توانند 3 تا 4 ساعت پیاپی از این ابزار استفاده کنند.

اتصالات

در آیپد از (30-pin dock connector) برای اتصال به کامپیوتر استفاده می‌شود. در واقع این نوع از داک‌استیشن به‌عنوان جایگاه اتصال پورت (USB) مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حالی که جک هدفون، میکروفون، جایگاه سیم‌کارت و اسپیکر داخلی دارد. اما آیپاد یک (Dock Connector) و جک هدفون دارد که برای اتصال به کامپیوتر و گوش دادن به موسیقی کاربرد دارند.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران