دانلود سیب‌اپ
sibapp
پاسخ دادن پیام در اپل واچ
پاسخ دادن پیام در اپل واچ
آموزش‌های کاربردی آیفون

روش جواب دادن پیام در اپل واچ به چه صورت است؟

  • ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
  • 2028
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

اپل واچ را باید یکی از جذاب‌ترین گجت‌های موجود در دنیای دیجیتال دانست. بسیاری از افراد به این ساعت هوشمند علاقه دارند. اما شاید همه آن‌ها با تمام ویژگی‌ها و امکانات این ساعت جذاب آشنا نباشند. یکی از این امکانات، قابلیت جواب دادن پیام در اپل واچ است. شما به‌راحتی و بدون نیاز به در آوردن گوشی از جیب خود و باز کردن قفل آن می‌توانید پاسخ پیام‌های متفاوت مانند پیام در شبکه‌های اجتماعی، پیامک و برخی موارد دیگر را بدهید. در این مطلب از سیب اپ قصد داریم تا در خصوص نحوه و روش جواب دادن پیام در اپل واچ نکاتی را بیان کنیم. با ما تا انتها همراه باشید.

روش جواب دادن پیامک در اپل واچ

کاربران اپل واچ می‌توانند با استفاده از این گجت به پیامک‌های دریافتی خود پاسخ دهند. آن‌ها می‌توانند پیامک‌هایی را که برایشان ارسال شده روی اپل واچ مشاهده کنند. اما باید بدانید که می‌توانید به این پیامک‌ها تنها با استفاده از اپل واچ پاسخ دهید. روش جواب دادن پیام در اپل واچ به شرح زیر است:

1- ایجاد پیام سریع

یکی از روش‌هایی که توسط آن می‌توانید به پیامک‌های خود با استفاده از اپل واچ پاسخ دهید، ایجاد پیام سریع است. برای این که بتوانید این پیام‌های سریع را ایجاد کنید باید وارد برنامه (Apple Watch) موجود روی گوشی آیفون خود شوید. پس از آن گزینه (Messages) و سپس (Default Replies) را انتخاب کنید. اکنون می‌توانید با استفاده از گزینه (Edit) پیام‌های پیش‌فرض مخصوص به خود را ایجاد کنید. اما باید توجه داشته باشید که برای جواب دادن پیام در اپل واج تنها به زبان‌هایی دسترسی خواهید داشت که در گوشی آیفون شما فعال هستند.

پس از این که پیام برای شما ارسال شد، گزینه پاسخ (Replies) را انتخاب کنید. سپس می‌توانید با استفاده از تاج دیجیتالی اپل واچ خود، پیام‌های پیش‌فرض ساخته شده را مشاهده کرده و گزینه مناسب را برای جواب دادن پیام در اپل واچ انتخاب کنید. در نهایت تنها لازم است گزینه ارسال (Send) را انتخاب کنید تا پیام برای فرد مورد نظر ارسال شود.

2- استفاده از دستیار صوتی

با استفاده از دستیار صوتی می‌توانید متن پیامک مد نظر خود را برای ساعت دیکته کنید. شما باید گزینه میکروفن موجود در قسمت متن پیام را انتخاب کنید و متنی را که می‌خواهید ارسال کنید، با صدا و بیانی واضح بگویید. پس از این که این دستیار صوتی متن پیام را تایپ کرد، گزینه (Done) را انتخاب کنید. مرحله بعدی بسیار ساده است و تنها لازم است که پیام نوشته شده را برای فرد مورد نظر ارسال کنید.

باید بدانید که در هنگام استفاده از این دستیار صوتی حتی می‌توانید علائم نگارشی را هم به ساعت دیکته کنید تا متنی مناسب‌تر ایجاد شود. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که از این روش می‌توان برای نگارش پیام با زبان‌های مختلف استفاده کرد. اما با توجه به این که اپل از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کند، این امکان برای شما وجود ندارد که پیام فارسی را با استفاده از این روش برای مخاطب مد نظر خود ارسال کنید.

جواب دادن پیام دریافتی در شبکه‌های اجتماعی در اپل واچ

اغلب ما در شبکه‌های اجتماعی متفاوتی عضو هستیم و هر روز پیام‌های متفاوتی از دوستان، خانواده و آشنایان دریافت می‌کنیم. باید بدانید که می‌توانید از قابلیت جواب دادن پیام در اپل واچ برای شبکه‌های اجتماعی هم استفاده کنید. این کار به روش‌های متفاوتی انجام می‌شود که در ادامه آن‌ها را با هم مرور خواهیم کرد. اما قبل از این که به سراغ آموزش جواب دادن پیام در اپل واچ برویم، باید با روش فعال کردن نوتیفیکشن‌های پیام شبکه‌های اجتماعی روی اپل واچ آشنا شوید.

برای انجام این کار باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. وارد بخش (Settings) گوشی آیفون خود شوید.
  2. در این قسمت گزینه (Notifications) را انتخاب کنید.
  3. پس از وارد شدن به این بخش، شبکه‌های اجتماعی مد نظر خود مانند تلگرام یا واتس‌اپ را انتخاب کنید و در منوی آن‌ها تمام نوتیفیکیش‌های متفاوت آن‌ها مانند (Show in Notification Center) و (Show in Lock Screen) را فعال کنید.
  4. گام بعدی این است که وارد برنامه (Watch) در گوشی خود شوید.
  5. در این برنامه وارد بخش نوتیفیکیشن‌ها شوید.
  6. در این بخش برنامه مد نظر را پیدا کنید و آن را روشن کنید.

اکنون شما نوتیفیکیشن تمام پیام‌های دریافتی در شبکه اجتماعی مورد نظر خود را روی ساعت هوشمندتان مشاهده خواهید کرد. با وجود این تغییرات، شما می‌توانید به پیام دریافتی در شبکه‌های اجتماعی به شکل‌های متفاوتی پاسخ دهید. روش‌های متفاوت جواب دادن پیام در اپل واچ به شرح زیر هستند:

1- استفاده از پیام پیش‌فرض

روش استفاده از پیام پیش‌فرض برای جواب دادن پیام در اپل واچ به پیام‌های دریافتی در شبکه‌های اجتماعی دقیقاً همانند روشی است که می‌توانید به پیامک‌های خود پاسخ دهید. پس اگر برای پاسخ دادن به اس‌ام‌اس‌های خود، اقدام به ایجاد چند پیام پیش‌فرض کرده‌اید، می‌توانید از همان پیام‌ها برای پاسخ دادن به پیام‌های دریافتی شبکه‌های اجتماعی از طریق اپل واچ هم استفاده کنید.

2- روش دیکته کردن

با این روش هم در همین مقاله آشنا شدید. نحوه پاسخ دادن به پیام در اپل واچ در شبکه‌های اجتماعی همانند پاسخ دادن به پیامک است.

3- ارسال فایل صوتی

روش دیگری که از آن می‌توانید برای پاسخ دادن پیام در اپل واچ استفاده کنید، ایجاد و ارسال پیام‌ صوتی است. برای استفاده از این روش باید قبل از ارسال پیام تغییراتی را در برنامه (Apple Watch) گوشی خود اعمال کنید. وارد این برنامه شوید و گزینه (My Watch) را انتخاب کنید. سپس در این منو گزینه (Messages) و پس از آن (Dictated Messages) را انتخاب کنید.

اکنون اگر می‌خواهید تنها پیام شما به‌صورت فایل صوتی برای فرد مقابل ارسال شود، گزینه (Audio) را انتخاب کنید. باید بدانید در صورتی که گزینه (Transcript or Audio) را انتخاب کنید، پس از گفتن پیام خود می‌توانید انتخاب کنید که متن پیام یا فایل صوتی را برای فرد مقابل ارسال کنید.

4- ارسال ایموجی

روش دیگری که می‌توانید برای جواب دادن پیام در اپل واچ از آن استفاده کنید، ارسال ایموجی است. در بخش پاسخ گزینه ایموجی‌ها را انتخاب کنید و از میان ایموجی‌های موجود در این بخش، مورد مد نظر و مناسب را انتخاب کنید و سپس آن را برای مخاطب پیام ارسال کنید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران