دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش فعال کردن دولوپر مود روی iOS 16 و iOS 17
آموزش فعال کردن دولوپر مود روی iOS 16 و iOS 17
آموزش‌های کاربردی آیفون

Developer Mode (دولوپر مود) در iOS 16 و بالاتر چیست و چگونه فعال می شود؟

  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲
  • 15978
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

آیا می‌دانید حالت دولوپر مود Developer Mode چیست و چه کاربردی در گوشی‌های آیفون دارد؟ اپل در چندین سال گذشته با تغییرات مداومی که در تولید محصولات خود داشته است، به‌عنوان پیشتاز بازار گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود. این روند به لطف طراحی‌های نرم‌افزاری و نوآوری‌های مستمر این شرکت است که همگی در جهت بهبود تجربه کاربری محصولات اپل عمل می‌کنند. یکی از این قابلیت‌ها Developer Mode نام دارد که به منظور محافظت از کاربران در برابر دانلود برنامه‌های مضر طراحی شده است. اگرچه بسیاری از افراد علاقه چندانی به شناختن این قابلیت ندارند، اما افرادی هم هستند که می‌خواهند بیشتر در مورد دولوپر مود بدانند. اگر شما هم جزو گروه دوم هستید و درباره این قابلیت کنجکاو هستید، پس نباید ادامه مطلب را از دست بدهید.

دولوپر مود Developer Mode چیست؟

اپل سازنده گوشی‌های آیفون نسخه نهایی iOS16 را در تاریخ 12 سپتامبر سال ۲۰۲۲ برای عموم کاربران منتشر کرد. در این نسخه شاهد تغییرات و به‌روزرسانی‌های مختلفی بودیم که برخی از آن‌ها به‌عنوان پیشرفتی در این سیستم‌عامل محسوب می‌شوند. برای مثال Developer Mode در کنار مواردی همچون فوکوس با روشی جدید، ویجت‌های صفحه قفل گوشی و دیکته هوشمندتر از این دست تغییرات محسوب می‌شوند. اما از آن‌جایی که امروزه تهدیدات امنیتی به طور فزاینده‌ای رایج شده‌اند، شرکت‌های نرم‌افزاری مختلف از جمله اپل به ایمنی و امنیت کاربران خود توجه بیشتری نشان می‌دهند.

(Developer Mode) به‌عنوان یکی از قابلیت‌های آیفون از افراد در برابر نصب ناخواسته نرم‌افزارهای مضر بر روی دستگاه‌هایشان محافظت می‌کند. البته این تمامی قابلیت دولوپر مود نیست، اما بیشترین کاربردش این است که به کاربران آیفون کمک می‌کند تا به گزینه‌های بیشتری برای انجام تنظیمات حرفه‌ای در دستگاه خود دسترسی داشته باشند. شاید این همان وجه تمایز بین بسیاری از کاربران آیفون باشد که برخی احساس می‌کنند به قابلیت‌های یک دستگاه‌ آیفون مشابه دسترسی ندارند. در واقع کسانی که از قابلیت (Developer Mode) در دستگاه خود استفاده می‌کنند، می‌توانند از ویژگی‌های بیشتری برخوردار شوند.

اهمیت دولوپر مود در آیفون

بسیاری از به‌روزسانی‌های انجام شده در آی‌او‌اس 16 برای استفاده کاربران حیاتی بودند. اما اگر کمی در قابلیت‌های جدید دقیق شویم، متوجه خواهیم شد که حالت دولوپر مود مهم‌ترین ویژگی‌ در بین تغییرات اخیر بود، زیرا به کاربران این امکان را می‌دهد تا دستگاه‌های خود را بهتر کنترل کنند. به عبارتی با انجام اختیاری تنظیمات مطمئن شوند که از نفوذ بدافزارها و برنامه‌های خطرناک در امان هستند. البته این قابلیت ویژگی‌های دیگری نیز دارد که پیدا کردن و استفاده از آن‌ها برای کاربران عادی سخت است و البته نیازی به دانستن آن‌ها هم نیست. اما اگر قصد داشته باشید که از حالت دولوپر مود استفاده کنید، باید بگوییم که تنها در iOS16 به آن دسترسی خواهید داشت.

آموزش فعال کردن حالت (Developer Mode)

تا اینجا با حالت دولوپر مود و اهمیت استفاده از آن برای امنیت بیشتر آشنا شدید. به همین دلیل شاید این ویژگی شما را وسوسه کند تا با نحوه فعال‌سازی آن هم آشنا شوید. به این منظور ما در چند قدم ساده فعال کردن این حالت را به شما نشان می‌دهیم. برای فعال‌سازی (Developer Mode) باید به بخش  تنظیمات دستگاه خود بروید.

  1. وارد بخش(Settings)  دستگاه خود شوید.
  2. در مرحله بعد روی عبارت حریم خصوصی و امنیت (Privacy and Security) تپ کرده و سپس حالت (Developer Mode) را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله می‌توانید گزینه دولوپر مود را فعال کنید. 
  4. در قدم بعدی باید روی عبارت راه‌اندازی مجدد (Restart) کلیک کنید.
  5. حالا باید چند لحظه به گوشی خود استراحت دهید تا به طور کامل راه‌اندازی مجدد یا ریستارت شود.
  6. در مرحله بعد با عبارتی روبه‌رو خواهید شد که از شما می‌خواهد حالت دولوپر مود را فعال کنید و در صورت درخواست رمز عبور، کد خود را در بخش مربوطه وارد کنید.
  7. برای فعال‌سازی حالت دولوپر مود باید گزینه Turn On را انتخاب کنید تا این ویژگی برای شما قابل استفاده شود.

فعال‌سازی (Developer Mode) از طریق سیب اپ

اگر با وجود به‌روزرسانی گوشی آیفون خود به آخرین نسخه همچنان به گزینه دولوپر مود دسترسی ندارید، باید قبل از آن برنامه‌های سوم شخص ( (Third-Partyمانند سیب اپ را روی گوشی خود نصب کنید. یکی از مزایای استفاده از حالت دولوپر مود این است که استفاده از برنامه‌های شخص سوم مانند سیب اپ را هم برای کاربران و هم برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌کند. برای استفاده از این حالت باید از قبل سیب اپ را روی گوشی خود نصب داشته باشید و اشتراک آن را تهیه کنید. سپس درست مانند اولین آموزش فعال‌سازی (Developer Mode) و رفتن به بخش تنظیمات در گوشی خود عمل کنید تا سیب اپ برای شما قابل استفاده شود. با نصب سیب اپ علاوه بر حل شدن مشکل دولوپر مود گوشی خود، می‌توانید به بیش از 30 هزار اپلیکیشن ایرانی و خارجی به‌صورت نامحدود دسترسی داشته باشید.

آموزش غیرفعال کردن حالت (Developer Mode)

شاید احساس کنید که به حالت (Developer Mode) نیازی ندارید، به همین دلیل بخواهید آن را غیرفعال کنید. در این صورت باید مانند مراحل زیر پیش بروید.

  1. وارد بخش Settings گوشی خود شوید.
  2. روی عبارت Privacy and Security کلیک کرده و سپس Developer Mode را انتخاب کنید.
  3. در این مرحله گزینه دولوپر مود را غیرفعال کرده و دستگاه خود را ریستارت کنید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران