دانلود سیب‌اپ
sibapp
دایورت کردن تماس
دایورت کردن تماس
آموزش‌های کاربردی آیفون

نحوه فعال سازی و لغو دایورت در گوشی آیفون برای همراه اول و ایرانسل

  • ۲۱ مرداد ۱۴۰۲
  • 7554
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

تعدادی از افراد هستند که در طول روز به تماس‌های زیادی پاسخ می‌دهند. از طرف دیگر کسانی هم هستند که دوست دارند از شر تماس‌های مختلف خلاص شوند. این دو دسته از افراد می‌توانند از قابلیت دایورت گوشی همراه خود استفاده کنید. به‌ویژه برای کسانی که گوشی برند آیفون دارند، امکان فعال‌سازی و لغو دایورت در گوشی ایفون در همراه اول و ایرانسل برای آنها وجود خواهد داشت. از طریق این روش می‌توانید خط خود را به خطوط دیگر هدایت کنید. در این بررسی از سیب اپ به‌طور کامل در مورد نحوه فعالسازی و لغو دایورت در گوشی ایفون در همراه اول و ایرانسل صحبت می‌کنیم.

دایورت گوشی آیفون چیست؟

کلمه (Divert) در لغت به معنای منحرف کردن است، اما در دنیای فناوری به‌ عنوان انتقال تماس از یک شماره به شماره دیگر شناخته می‌شود. بنابراین، وقتی کسی به شما گفت که گوشی خود را دایورت کرده است، یعنی اینکه نمی‌توانید با شماره اصلی گوشی آن فرد تماس بگیرید، بلکه تماس شما به خط دیگری منتقل می‌شود. بسیاری از افراد این قابلیت را برای تبدیل یک گوشی به‌ وسیله کاری استفاده می‌کنند و دوست دارند خط تلفن دیگر خود را برای تماس‌های شخصی در نظر بگیرند.

مزایای دایورت گوشی آیفون

چگونه انتقال تماس ممکن است برای شما مفید باشد؟ همیشه تعداد زیادی تماس دارید که ممکن است به دلیل حضور در جلسات، قرار ملاقات شخصی و سایر موقعیت‌ها امکان پاسخگویی به آنها وجود نداشته باشد. به همین دلیل است که وقتی نمی‌توانید به گوشی دسترسی پیدا کنید، داشتن یک متخصص برای پاسخگویی به تماس‌های تغییر مسیر داده شده، می‌تواند احتمال از دست رفتن تماس‌های مهم را کاهش دهد.

دایورت کردن خطوط تماس مهم به‌ ویژه برای مدیران شرکت‌ها یا کسانی که مشغله فراوان دارند، یک گزینه عالی برای مدیریت تماس‌ها خواهد بود. از سوی دیگر، تقریباً تمام تلفن‌های هوشمند امروزی و اپراتورهای تلفن همراه دارای کدها و تنظیمات خاص برای فعال‌سازی و لغو دایورت گوشی هستند. استفاده از این تنظیمات به شما امکان می‌دهند تماس‌های دریافتی را به شماره تلفن دیگری هدایت کنید. بنابراین، برای فعالسازی یا لغو دایورت در گوشی ایفون در همراه اول و ایرانسل، ادامه مطلب را بخوانید.

کدهای دستوری دایورت برای تمامی اپراتورهای کشور

شرکت‌های مخابراتی مختلف مانند همراه اول، ایرانسل و غیره از کدهای ویژه برای دایورت استفاده می‌کنند. افراد می‌توانند با شماره‌گیری این کدها، تماس‌های خود را از یک شماره به شماره دیگر منتقل کنند. در ادامه به کدهای دستوری دایورت برای تمامی اپراتورهای کشور اشاره می‌کنیم:

انتقال همه تماس‌ها
# شماره مورد نظر *۲۱*ستاره، ۲۱، ستاره، شماره مورد نظر به همراه کد، مربع و زدن دکمه تماس
انتقال تماس‌ها در زمان مشغول بودن گوشی
# شماره مورد نظر *61*ستاره، 61، ستاره، شماره مورد نظر به همراه کد، مربع و زدن دکمه تماس
انتقال تماس‌ها هنگام عدم پاسخ دادن به گوشی
# شماره مورد نظر *62*ستاره، 62، ستاره، شماره مورد نظر به همراه کد، مربع و زدن دکمه تماس  
انتقال تماس‌ها در زمان خاموش بودن یا عدم دسترسی به گوشی
# شماره مورد نظر *67*ستاره، 67، ستاره، شماره مورد نظر به همراه کد، مربع و زدن دکمه تماس

نکته: اگر می‌خواهید تماس‌های خود را به شماره ۰۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹ را دایورت کنید، باید # ۰۹۹۹۹۹۹۹۹۹۹*۲۱* را شماره‌گیری کنید.

نحوه فعال سازی و لغو دایورت در گوشی ایفون در همراه اول و ایرانسل

قبل از وارد شدن به بحث اصلی مقاله، ابتدا باید سیم‌کارت‌های مورد نظر در گوشی شما قرار داده شوند تا تمام تنظیمات قابل ‌اعمال باشند. در صورت تعویض گوشی یا سیم‌کارت بخش دایورت شما دوباره غیرفعال خواهد شد. در ادامه به فعال کردن و لغو دایورت در گوشی‌های آیفون اشاره می‌کنیم:

فعال سازی دایورت در گوشی آیفون

در صورتی که قصد ندارید از کدهای گفته شده در پاراگراف قبل روی گوشی آیفون خود استفاده کنید، می‌توانید از تنظیمات زیر استفاده نمایید:

لغو دایورت در گوشی ایفون

در صورتی ‌که خواستید تماس‌های انتقال ‌یافته خود را غیرفعال کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

نکته: فعال‌سازی یا لغو هدایت تماس هیچ هزینه‌ای ندارد.

تفاوت (Conditional Call Forwarding) با (Unconditional Call Forwarding)

در آیفون می‌توانید دو قابلیت (Conditional Call Forwarding) و (Unconditional Call Forwarding) را مشاهده کنید. هر دو مزایا و معایبی دارند که در ادامه شرح می‌دهیم:

قابلیت (Conditional Call Forwarding)

قابلیت (Conditional Call Forwarding) گزینه‌ای است که وقتی تلفن را برنمی‌دارید، تماس‌های دریافتی شما را به شماره دیگری منتقل می‌کند. این گزینه همچنین گاهی اوقات ارسال تماس مشروط (CFC) یا ارسال تماس انتخابی هم نامیده می‌شود. وقتی این قابلیت فعال شد، تلفن زنگ می‌زند و می‌توانید رد کنید، تماس را به پست صوتی ارسال کنید یا تماس را به شماره دیگری هدایت نمایید. اگر تلفن زنگ خورد، به‌طور خودکار به شماره دیگری ارسال می‌شود. همچنین امکان لغو دایورت در گوشی ایفون در این حالت وجود دارد.

قابلیت (Unconditional Call Forwarding)

قابلیت (Unconditional Call Forwarding) فوراً همه تماس‌ها را به شماره تلفن دیگری منتقل می‌کند، بدون اینکه به دستگاه اجازه زنگ زدن بدهد. به این گزینه انتقال تماس بدون قید و شرط یا (CFU) نیز گفته می‌شود. وقتی این قابلیت فعال شد، تماس‌گیرندگان مجبور نخواهند بود منتظر بمانند تا ببینند که شما آیا جواب می‌دهید یا خیر! آنها همچنین منتظر نخواهند ماند تا زمانی که تلفن شما قبل از هدایت به خط دیگری مجدد به صدا درآید. این امر هم برای شما و هم برای تماس‌گیرنده، انتقال تماس‌ها را سریع‌تر و بدون مشکل‌تر خواهد کرد.

نتیجه‌گیری

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران