دانلود سیب‌اپ
sibapp
آموزش نصب و استفاده از واتساپ دوم برای آیفون
آموزش نصب و استفاده از واتساپ دوم برای آیفون
آموزش‌های کاربردی آیفون

آموزش نصب و استفاده از واتساپ دوم برای آیفون

  • ۲۸ آذر ۱۴۰۱
  • 2077
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

به دنبال یک راهکار برای نصب واتساپ دوم برای آیفون هستید؟ واتساپ یک پیام رسان کاربردی محسوب می‌شود که در بین افراد مختلف در سراسر دنیا طرفداران خاص خود را دارد. با واتساپ می‌توان به صورت تک نفره یا گروهی با افراد به گفتگو پرداخت، فایل‌های صوتی و تصویری ارسال کرد، تماس صوتی یا تصویری برقرار کرد و گروه و کانال ایجاد کرد.

بسیاری از افراد به دلایل مختلف می‌خواهند که روی گوشی خود دو حساب از واتساپ داشته باشند. مثلاً شخصی قرار است یک واتساپ بیزینسی و یک واتساپ معمولی داشته باشد که از نوع اول برای کار و از دومین واتساپ هم برای ارتباط گیری معمولی استفاده کند. کار برای گوشی‌های اندروید نسبت به آیفون برای نصب دو اکانت از واتساپ معمولاً کمی سخت‌تر است. به همین دلیل قرار است در این راهنما به آموزش نصب و استفاده از واتساپ دوم برای آیفون بپردازیم.

آیا قابلیت نصب واتساپ دوم برای آیفون وجود دارد؟

با شیوع ویروس کرونا استفاده از این اپلیکیشن موبایل، بیش از پیش بالا رفت. معلمان و استادان برای آموزش محصلین از این برنامه استفاده‌های زیادی می‌کنند. از جمله این موارد استفاده می‌توانیم به برگزاری کلاس‌های درس و تبادل اطلاعات در آن‌ها و اجرای برنامه‌های کنفرانس اشاره کنیم که به صورت مجازی و از راه دور به آموزش افراد کمک زیادی می‌کند.

از طرفی حتی بسیاری از کسب و کارها هم برای برگزاری جلسات کاری و هماهنگی بین کارمندان خود از این نرم افزار استفاده می‌کنند. خب با این وجود بسیاری از افراد تمایل زیادی برای نصب و استفاده از این برنامه در دو اکانت مختلف دارند. برای این کار شما می‌توانید از یک راه حل کاربردی استفاده کنید و آن هم این است که از واتساپ بیزینس استفاده کنید.

این نوع اکانت واتساپ برای راحت‌تر کردن فعالیت‌های تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد و نسبت به واتساپ معمولی مزایای خاص خود را دارد. این حالت باعث می‌شود که شما بتوانید با نصب واتساپ بیزینس به راحتی در گوشی خود دو اکانت مختلف از این پلتفرم را ایجاد و از هر یک از آن‌ها در مواقع ضروری استفاده کنید. همان‌طور که احتمالاً می‌دانید، می‌توان در برخی از شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار مثل تلگرام یا اینستاگرام اقدام به نصب دو اکانت کاربری کرد. این قابلیت اما برای اپلیکیشن واتساپ موجود نیست. یعنی شما نمی‌توانید به طور همزمان با یک واتساپ دو اکانت مختلف بسازید. این حالت هم برای دارندگان گوشی آیفون و هم برای صاحبان گوشی اندروید وجود دارد. به همین علت نیاز است که برای بهره‌مندی از مزایای دو اکانتی واتساپ این اپ را دو بار در گوشی خود نصب و از آن استفاده کنید.

نحوه نصب واتساپ دوم برای آیفون

حال که فهمیدیم امکان نصب واتساپ دوم برای آیفون درست مثل گوشی‌های اندرویدی وجود دارد، باید ببینیم این کار چگونه امکان پذیر است. روش‌های متعددی برای این کار وجود دارد که نصب و استفاده از واتساپ بیزینس یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. در این شرایط شما بدون هیچ دردسری می‌توانید دو واتساپ مجزا برای خود داشته باشید. کافی است راه حل کار این است که از یک اپ داخلی پرطرفدار یعنی سیب اپ استفاده کنید.

در اپلیکیشن سیب اپ شما می‌توانید به طیف گسترده‌ای از برنامه‌های گوناگون دسترسی داشته باشید که برنامه واتساپ تنها یکی از آن‌ها محسوب می‌شود. اما در ادامه به معرفی تمامی روش‌هایی خواهیم پرداخت که شما می‌توانید از طریق آن‌ها برنامه واتساپ دوم برای آیفون را نصب کنید.

نحوه نصب واتساپ بیزینس برای آیفون

واتساپ و واتساپ بیزینس هر دو توسط یک مارک تجاری ساخته شده‌اند و هر دو تقریباً یک کارایی مشخص دارند. اما تنها تفاوت این دو همان‌طور که مشخص است، نوع کاربرد آن‌هاست. اگرچه هر دوی این برنامه‌ها برای ارتباط گیری، ارسال فیلم و عکس و انجام چت کاربرد دارند، اما برنامه واتساپ بیزینس کاربرد بسیار بیشتری از واتساپ معمولی دارد. مثلاً شما می‌توانید از این طریق برای خود یک نمایه تجاری ایجاد کنید یا پیام‌هایی را به صورت خودکار ارسال کنید که البته این موارد تنها بخشی از ویژگی‌های متفاوت واتساپ تجاری با نمونه معمولی به شمار می‌آید.

همان‌طور که گفتیم ساده‌ترین کار این است که شما واتساپ بیزینس را روی گوشی خود و در کنار اکانت قبلی این برنامه نصب و استفاده کنید. اگرچه این کار پیچیدگی خاصی ندارد، اما بد نیست برای جلوگیری از بروز اشتباه درست مثل مراحل خواسته شده این کار را انجام دهید. این مراحل شامل موارد زیر می‌شوند.

  1. اینترنت گوشی خود را روشن کرده و واتساپ بیزینس را از طریق اپ استور سیب اپ دانلود و نصب کنید.
  2. برای نصب این برنامه باید با کلیک روی فایل اجرایی موافقت خود را برای نصب واتساپ اعلام کنید. این تأیید به وسیله کلیک روی گزینه Agree اتفاق خواهد افتاد.
  3. برای ورود به برنامه نیز باید روی گزینه Continue ضربه بزنید. با این کار وارد برنامه واتساپ بیزینس می‌شوید.
  4. در ادامه باید شماره موبایل خود را وارد سیستم کنید و منتظر ارسال پیامک نصب روی گوشی خودتان بمانید. این پیامک حاوی یک کد است که باید آن را در برنامه وارد کنید.
  5. در ادامه باید مشخصات فردی خود را در این برنامه وارد کنید و در صورت تمایل برای اکانت دوم واتساپ خود یک عکس نمایه یا تصویر پروفایل انتخاب کنید.

نصب واتساپ دوم برای آیفون از طریق واتساپ پلاس

برای بسیاری از افراد نام WhatsApp++ یا همان واتساپ پلاس کمی جدید است. اما باید بدانید که این نسخه از واتساپ نسبت به نمونه معمولی قابلیت‌های بیشتری دارد. امکاناتی که اگر شروع به استفاده از آن‌ها کنید، تازه متوجه جای خالی آن‌ها در نسخه معمولی می‌شوید. البته این اپ به عنوان یک برنامه رسمی از سوی واتساپ شناخته نمی‌شود و شاید همین مسئله کار شما را برای نصب و استفاده از آن در کنار اکانت اول واتساپ راحت کند. همچنین لازم است روی یک نکته تأکید داشته باشیم که برنامه‌هایی که قرار است برای آیفون نصب کنید باید از امنیت زیادی برخوردار باشند. اگر شما چه برای نصب واتساپ و چه هر برنامه دیگر از مراجع غیر معتبر استفاده کنید، باید منتظر عواقب بد آن هم باشید. به همین دلیل بهترین راهکار استفاده از یک برنامه کاملاً مطمئن خواهد بود. برای نصب واتساپ پلاس هم از طریق یک اپ استور مطمئن باید طبق مراحل بالا عمل کنید.

نصب واتساپ از طریق Dual Messenger for WhatsApp WA

Dual Messenger for WhatsApp WA با نام برنامه دو پیام رسان شناخته می‌شود. این برنامه هم می‌تواند در نصب واتساپ دوم به کمک شما بیاید. در زمانی که نمی‌خواهید واتساپ بیزینس یا واتساپ پلاس را روی گوشی خود نصب کنید، این برنامه کاربردی خواهد بود. از آنجایی که عملکرد این پیام رسان مثل واتساپ وب است، بنابراین باید برای نصب آن دو اکانت واتساپ در دو دستگاه مجزا داشته باشید.

  1. در اولین قدم اپلیکیشن دو پیام رسان را از اپ استور دانلود و نصب کنید.
  2. در ادامه کاری که باید انجام دهید این است که برنامه را باز کنید. همزمان از فعال بودن اکانت خود در سیستم دیگر خود مطمئن باشید، زیرا باید اجازه دسترسی به نصب برنامه دو پیام رسان را بدهید.
  3. در ادامه باید به بخش تنظیمات روی سه نقطه ضربه بزنید و یک گزینه با نام واتساپ وب را انتخاب کنید.
  4. در این مرحله با نمایش یک کد QR مواجه می‌شوید که برای ادامه مراحل نصب واتساپ دوم برای آیفون باید آن را اسکن کنید. در انتها به همین راحتی نسخه دیگری از برنامه واتساپ را روی دستگاه دیگر خود خواهید داشت.

نکته: توجه داشته باشید که این برنامه با واتساپ وب کمی متفاوت است. در نسخه واتساپ وب می‌توانید با باز کردن آدرس web.whatsapp.com در دستگاه دیگر خود و انجام مراحل نصب واتساپ مختص دسکتاپ خود را روی کامپیوتر یا لپ‌تاپ نصب کنید.

کلون کردن واتساپ

یکی دیگر از روش‌های نصب واتساپ برای آیفون استفاده از گزینه کلون کردن این برنامه است. این حالت در اصل به کپی کردن برنامه‌های گوشی از جمله واتساپ برمی‌گردد که تنها در گوشی‌های مدرن‌تر وجود دارد. اما متأسفانه این گزینه برای موبایل‌های برند آیفون موجود نیست و شما نمی‌توانید از آن برای سیستم iOS خود استفاده کنید. هر چند اگر یک گوشی اندروید مناسب داشته باشید، می‌توانید از این قابلیت نهایت استفاده را ببرید.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی نحوه نصب واتساپ دوم برای آیفون پرداختیم و چندین راه حل متفاوت را برای انجام این کار پیش روی شما قرار دادیم. هر یک از روش‌های معرفی شده می‌تواند مزایا و معایبی را به دنبال داشته باشد که شما با توجه به هر کدام می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. در صورت نیاز به نصب سایر برنامه‌ها یا بازی‌ها در آیفون هم می‌توانید از اپ استور سیب‌ اپ کمک بگیرید.

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران