دانلود سیب‌اپ
sibapp
فمیلی شیرینگ اپل
فمیلی شیرینگ اپل
آموزش‌های کاربردی آیفون

(Family Sharing) اپل چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
  • 444
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

شاید بسیاری از افراد از اینکه چرا محصولات شرکت اپل تا این حد گران‌قیمت هستند، تعجب کنند. اما تنها یک کاربر اپل واقعی به خوبی می‌داند که چه وجه تمایزی بین محصولات این شرکت مانند آخرین نسخه‌های گوشی‌های آیفون با سایر محصولات مشابه در بازار است. (Family Sharing) تنها یکی از قابلیت‌های جالب گوشی‌های آیفون است که بر اساس آن امکان ایجاد گروه خانوادگی برای به‌ اشتراک‌گذاری موارد متعدد را دارید. با ما همراه باشید تا درباره این سرویس جالب بیشتر صحبت کنیم و مزایای آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

(Family Sharing) اپل چیست؟

فمیلی شیرینگ (Family Sharing) یکی از قابلیت‌های گوشی‌های آیفون محسوب می‌شود که طی آن می‌توانید شما و 5 عضو دیگر از خانواده‌تان یک گروه اختصاصی تشکیل دهید. اما این یک گروه معمولی نیست، زیرا شما در آن قادر خواهید بود که خریدهای مختلف خود را از انواع برنامه‌ها و بازی‌ها گرفته تا انواع موسیقی، فیلم، پادکست، کتاب، نمایش‌های تلویزیونی و حتی سرویس‌های شرکت اپل مانند (Apple Music)، (Apple TV) و (iCloud) را با سایر اعضای گروه خانوادگی به اشتراک بگذارید. بر اساس این سرویس شما قادر هستید حتی مواردی مانند یادآوری‌ها، تقویم‌ها، پیدا کردن دستگاه‌های دیگر به کمک (Find My) را در دستور کار قرار دهید.

والدین هم از طریق این گروه‌ها می‌توانند کنترل‌های بیشتری بر کودکان خود داشته باشند. به‌طور کلی به‌وسیله (Family Sharing) می‌توانید موارد بسیار زیادی را با اعضای گروه خانوادگی خود به اشتراک بگذارید، اما لازم نیست که از همه ویژگی‌های آن بهره‌مند شوید. زیرا مهم‌ترین دلیل استفاده از این سرویس می‌‌تواند صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های هر یک از اعضا باشد. این سیستم در سال 2014 معرفی و به بازار عرضه شد و از آن زمان تکامل‌های زیادی داشته است. اما هدف آن همیشه همان به اشتراک‌گذاری خریدها، برنامه‌ها و اطلاعات مهم با سایر اعضای خانواده است.

مزایای (Family Sharing) اپل

برنامه اشتراک‌گذاری خانوادگی اپل مزایای متعددی را به‌دنبال دارد. در ادامه به شما نشان خواهیم داد که چرا این سرویس یک گزینه عالی برای استفاده اعضای مختلف خانواده است.

مقرون‌به‌صرفه

همانطور که قبلاً هم اشاره‌ای کوتاه داشتیم، قابلیت (Family Sharing) می‌تواند در هزینه‌های مختلف صرفه‌ جویی کند. این ویژگی را می‌توان مهم‌ترین مزیت برنامه اشتراک‌گذاری خانوادگی دانست. در واقع زمانی که یکی از اعضای خانواده بابت خرید چیزی مثل فیلم یا اپلیکیشن هزینه پرداخت می‌کند، می‌تواند به شکلی رایگان آن را با سایر اعضای خانواده خود در گروه فمیلی شیرینگ به اشتراک بگذارد. بر این اساس دیگر اعضا نیاز نیست برای خرید آن هزینه پرداخت کنند. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که برای استفاده از سرویس‌ها یا برنامه‌های مختلف به‌صورت مکرر هزینه می‌کنید، استفاده از (Family Sharing) می‌تواند در درازمدت برای شما صرفه‌ جویی زیادی را به دنبال داشته باشد.

در میان تمامی برنامه‌ها و بازی‌هایی که می‌توانید در این بستر به اشتراک بگذارید، سرویس آیکلود به‌عنوان یک فضای ذخیره‌سازی ابری، گزینه‌ای برجسته خواهد بود، زیرا یک نفر از اعضای فمیلی شیرینگ شما می‌تواند هزینه آن را پرداخت کند و سایرین هم از آن استفاده کنند.

راحتی در استفاده

مزیت شماره دو (Family Sharing) این است که استفاده از این برنامه راحت است. در واقع اعضای این گروه به‌عنوان کاربران اپل لازم نیست به‌صورت مداوم نگران خروج از حساب‌های مختلف خود برای دسترسی به چیزهای مختلف باشند. نکته جالب در مورد این برنامه این است که در زمان راه‌اندازی آن‌ها می‌توانید مواردی را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید، از سایرین جدا کنید. به این معنی که مشخص کنید کدام خریدها با اعضای گروه به اشتراک گذاشته شوند و کدام یک از آن‌ها نیازی به این کار ندارند. برای مثال ایمیل‌های شما می‌توانند اطلاعاتی شخصی باشند، بر این اساس می‌توانید آن‌ها را به‌صورت خصوصی برای خود نگه‌دارید. بنابراین همانطور که متوجه شدید امکان سفارشی‌سازی گزینه‌های اشتراک‌گذاری برای شما فراهم است.

قابلیت کنترل کودکان

به‌عنوان کسی که فرزند دارد، حتماً همیشه تربیت و پیگیری امور او برای شما از اهمیت خاصی برخوردار بوده است. بنابراین شاید بخواهید در حد لازم گوشی موبایل فرزند خود را کنترل کنید. مثلاً روی محتواهای وی نظارت داشته باشید یا دسترسی او را به برخی چیزها محدود یا تنظیم کنید. از طریق برنامه فمیلی شیرینگ این امکان برای شما فراهم است که موارد ذکر شده را در دستور کار قرار دهید، ضمناً امکان کنترل برنامه‌های دانلودی یا بازدید از وب‌سایت‌های مختلف هم برای والدین فراهم است.

شما حتی می‌توانید برای زمان صفحه نمایش و استفاده از آن هم محدودیت‌هایی اعمال کنید. یکی از نکات جالب (Family Sharing) برای کنترل والدین بر اعمال فرزندان، زمانی است که آن‌ها می‌خواهند چیزی را بخرند. بر این اساس شما با دریافت یک اعلان می‌توانید خرید آن‌ها را تأیید یا رد کنید. با این گزینه والدین می‌توانند با خیال راحت در هزینه‌ها صرفه‌ جویی کرده و ضمن آن عادت خرج کردن را در فرزندان خود کنترل و نهادینه کنند.

راه‌اندازی آسان

مزیت دیگر استفاده از این سرویس این است که شما به سادگی می‌توانید آن را راه‌اندازی کنید. برای استفاده از این سرویس تنها باید اپل آیدی مختص به خودتان را داشته باشید و البته اینکه دستگاه موبایل شما با آن سازگاری داشته باشد. همانطور که گفتیم 6 نفر از اعضای خانواده می‌توانند در این گروه عضو شوند. برای پیوستن اعضای مختلف باید برای هر یک از آن‌ها دعوت‌نامه‌ای ارسال کنید. روند راه‌اندازی برنامه به صورت جداگانه‌ای برای شما شرح داده خواهد شد.

دسترسی به (Apple Arcade)

(Apple Arcade) یک سرویس اشتراکی برای دسترسی به طیف وسیعی از بازی‌های مختلف است که یکی از اعضای گروه خانوادگی می‌تواند در آن عضو شود و سپس برنامه را با سایرین به اشتراک بگذارد. بر این اساس سایر افراد خانواده بدون اینکه نیازی به پرداخت هزینه‌های اشتراک این سرویس داشته باشند، می‌توانند از آن استفاده کنند و به‌صورت نامحدود به تعداد بسیار زیاد و نامحدودی از بازی‌ها با سبک‌ها و تراژدی‌های مختلف دسترسی داشته باشند.

وجود حریم خصوصی و امنیت

زمانی که قرار است از برنامه (Family Sharing) استفاده کنید، از بابت حریم خصوصی و نگرانی‌های امنیتی موجود خیالتان راحت خواهد بود. این روند باعث می‌شود که اطلاعات شخصی و عمومی خود را در فضایی امن با سایرین به اشتراک بگذارید. البته که شرکت اپل درباره تمام محصولات خود چنین تعهدی دارد، اما لازم بود تأکید کنیم که فمیلی شیرینگ هم از این قاعده مستثنی نیست.

برای مثال یکی از بخش‌های حریم خصوصی در این برنامه، الزام به وارد کردن رمز عبور خانوادگی برای انجام یک روند خرید است. همچنین فرآیند احراز هویت دو مرحله‌ای در این برنامه یک لایه امنیتی جدید به آن خواهد افزود که باعث می‌شود افراد غیرمجاز نتوانند به حساب‌های شما به‌سادگی دسترسی داشته باشند.

نحوه راه‌اندازی (Family Sharing)

تا اینجا با تمامی مزایا و کاربردهای (Family Sharing) آشنا شدید. البته این برنامه معایبی هم دارد که بد نیست با آن‌ها کمی آشنا باشید. برای مثال اپل از تمامی برنامه‌های خود برای به‌ اشتراک‌گذاری در فمیلی شیرینگ پشتیبانی نمی‌کند. ضمن اینکه گاهی استفاده گروهی از یک برنامه می‌تواند باعث سردرگمی سایر اعضای خانواده باشد. از سوی دیگر این برنامه در عین سادگی هنوز هم برای بسیاری از افراد پیچیده به نظر می‌رسد. اما برای رفع این پیچیدگی باید با مراحل نصب آن آشنا باشید که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم:

  1. در گام نخست باید وارد بخش (Settings) گوشی خود شوید.
  2. در بین گزینه‌های موجود روی بخش (iCloud) کلیک کنید.
  3. حال باید عبارت (Set Up Family Sharing) را انتخاب کرده و بعد از آن روی عبارت (Get Started) کلیک کنید.
  4. در بین گزینه‌های موجود عبارت (Continue) را برگزینید و پس از آن وارد حساب اپل آیدی خود شوید.
  5. برای اینکه موافقت خود را با قوانین موجود اعلام کنید، کلیک روی گزینه (Terms and Conditions) ضروری است. سپس دوباره گزینه (Continue) را انتخاب کنید. انتخاب این گزینه برای انتخاب روش پرداخت شما خواهد بود.
  6. در بخش بعدی به دلخواه خود می‌توانید موقعیت مکانی را با سایر اعضای گروه به اشتراک بگذارید. سپس از طریق گزینه (Add Family Member) اعضای گروه خانوادگی را انتخاب کنید.
  7. برای اضافه کردن هر قسمتی باید نام او را در بخش جستجو وارد کنید و بعد از اینکه به اسمشان دسترسی داشتید، آن‌ها را انتخاب کنید.
  8. در انتها ممکن است کارت اعتباری درون پرونده شما به تأیید نیاز داشته باشد. در چنین حالتی باید برای فعال‌سازی آن، گزینه تأیید را انتخاب کنید.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران