دانلود سیب‌اپ
sibapp
افکت آی مسیج
افکت آی مسیج
آموزش‌های کاربردی آیفون

معرفی افکت ‌های آی مسیج (iMessage) و روش استفاده از آنها در آیفون

  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۲
  • 6599
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

افکت‌های آی مسیج این امکان را به کاربران می‌دهند که بتوانند پیام خود را با جلوه‌های جذاب‌تری به مخاطبین خود ارسال کنند. در حالی که روش استفاده از آنها در آیفون متفاوت از همدیگر است. در نتیجه ترجیح دادیم که علاوه‌بر معرفی افکت‌های (iMessage)، شیوه استفاده از آنها را هم بیان کنیم.

اهمیت افکت‌ های آی مسیج در آیفون

افکت‌ها همان جلوه‌های ویژه هستند که هنگام نوشتن پیام در اپلیکیشن (iMessage) و شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این جلوه‌های منحصربه‌فرد به پیام‌ها رنگ دیگری می‌بخشند. در نتیجه شما می‌توانید در موقعیت‌های مختلف با کمک افکت های آی مسیج، لحنتان را نشان داده و احساسات خود را بهتر ابزار کنید.

روش‌های ارسال افکت‌های آی‌مسیج در آیفون

برای اینکه بتوانید افکت‌های آی مسیج را روی پیامک‌های خود اعمال کنید، دو راهکار در اختیار شما هستند. در اولین روش می‌توانید واژه‌ها و عبارت‌هایی را به کار ببرید که افزودن آنها موجب اضافه شدن افکت‌ های آی مسیج به متن خواهد شد. اما در دومین روش باید به بخش افکت‌های اپلیکیشن (iMessage) بروید و از میان فهرست افکت‌ها، گزینه‌های مورد نظر را انتخاب نمایید. به این ترتیب، افکت‌ها روی پیام اعمال خواهند شد.

زمان استفاده از افکت های آی مسیج

شاید این سؤال برای شما هم مطرح شده باشد که چه هنگام می‌توانیم افکت‌هایی را روی پیامک‌های آی‌مسیج وارد کنیم. در پاسخ می‌توان گفت که امکان اضافه کردن افکت‌ها روی هر پیامکی امکان‌پذیر نیست. اگر پیامک به‌صورت ابر نوشتاری آبی رنگ باشد، شما اجازه افزودن جلوه‌های ویژه را به متن دارید. اما افزودن افکت‌ها به ابر نوشتاری سبز رنگ برای شما میسر نیست.

چگونگی افزودن افکت‌های (iMessage) به پیامک

برای اینکه افکت مورد نظر را به پیامک بیفزایید، باید ابتدا متن پیامک خود را در برنامه (iMessage) بنویسید. سپس نام مخاطب را تعیین کنید. بعد از آن نوبت به ارسال پیامک می‌رسد. دکمه ارسال (Send) را نگه‌‎دارید. صفحه (Send with effect) برای شما ظاهر می‌شود. این صفحه دو گزینه (Screen) و (Bubble) دارد که برای ارسال افکت های آی مسیج باید (Screen) را انتخاب نمایید. توجه داشته باشید که برای جابه‌جا کردن افکت‌ها باید نمایشگر را به سمت چپ یا راست حرکت دهید که در اصطلاح به آن (Swipe) کردن گفته می‌شود. در پایان نوبت به لمس کردن دکمه ارسال (Send) می‌رسد.

آشنایی با افکت های آی مسیج

در ادامه این مطلب شما را با انواع افکت‌هایی آشنا خواهیم کرد که در برنامه (iMessage) مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

(Echo)

گاهی پیش می‌آید که تصمیم می‌گیریم برای تأکید بر جملات، کلمات و احساسات خود، پیام را چندین بار ارسال کنیم. در این حالت افکت اکو (Echo) به کار می‌آید. هنگامی که در پیامک خود از اکو استفاده می‌کنید، متن پیامک به‌صورت تکراری در چندین حباب قرار می‌گیرد.

(Spotlight)

افکت جذاب دیگری که در آی‌مسیج وجود دارد، (Spotlight) است. با افزودن این افکت می‌توانید روی پیامک مورد نظر خود حالتی قرار دهید که گویی نورافکن روی آن گرفته‌اید. به این شیوه مخاطب متوجه خواهد شد که شما روی چه عبارت یا واژه‌ای تأکید دارید.

(Balloons)

بعضی از افکت های آی مسیج ظاهری مسرت‌بخش و پرانرژی به متن پیامک می‌دهند. کودکان و نوجوانان بیشتر از بزرگسالان از افکت بالون استقبال می‌کنند. هرچند استفاده از آن میان دوستان، به ویژه هنگام تولد یا به اشتراک‌گذاری اتفاقات مسرت‌بخش رواج دارد. افکت (Balloons) باعث حرکت تعداد زیادی بالون روی متن پیامک می‌شود.

(Confetti)

 پولک‌های رنگی حتی در سال‌های قبل در محیط واقعی نماد شادی و جشن گرفتن به حساب می‌آمدند. اکنون (Confetti) افکتی است که با پولک نمایش داده می‌شود. کافی است این افکت از افکت های آی مسیج را انتخاب کنید تا متوجه ریختن پولک‌های رنگارنگ از بالا به پایین صفحه پیامک شوید.

(Love)

افکت لاو یا عشق به شکل یک قلب قرمز پررنگ و بزرگ در پیامک ظاهر می‌شود. به این ترتیب کاربر می‌تواند عشق خود را به مخاطب نشان دهد.

(Laser)

افکت لیزر برای نورانی کردن متن پیامک ایده مناسبی به حساب می‌آید. وقتی این افکت را استفاده می‌کنید، انگار چراغ‌قوه‌ای را با نور لیزری و متمرکز روی کلمات روشن کرده‌اید.

(Fireworks)

آتش‌بازی یکی اتفاقات هیجان‎انگیز میان مردم به حساب می‌آید که افزوده شدن آن به‌عنوان یکی از افکت‌های آی مسیج باعث ایجاد شور و هیجان در متن خواهد شد. به همین دلیل (Fireworks) باعث افزایش شور و هیجان به کار خواهد شد.

(Shooting Star)

(Shooting Star) ستاره‌ای در صفحه ایجاد می‌کند که از سمت چپ تصویر به سمت راست حرکت می‌کند. شما می‌توانید با افزودن این افکت پیام خود را از حالت ساده خارج کنید. افکت پرتاب کردن ستاره از چپ به راست، شما و مخاطبتان را یاد حرکت ستارگان در شب قطب می‌اندازد که بسیار زیباست.

(Celebration)

افکت‌های آی مسیج که برای جشن استفاده می‌شوند، تحت عنوان (Celebration) در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. شما می‌توانید هنگام ارسال پیام به مناسبت جشن تولد، ازدواج یا موفقیت کاری و تحصیلی از این افکت بهره‌مند شوید.

(Happy New Year)

یکی از کاربردی‌ترین افکت‌های آی مسیج (Happy New Year) است که هنگام تحویل سال نو میلادی یا حتی عید نوروز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این افکت هیجان قابل توجهی به متن تبریک سال نو می‌دهد.

(Happy Birthday)

تصور کنید که جشن تولد است و شما تنها امکان ارسال پیام تبریک متنی به دوست یا اعضای خانواده خود دارید. افکت (Happy Birthday) بهترین گزینه برای جذاب و زیبا کردن متن است.

(Congratulations) و (Congrats)

برای تبریک گفتن عموماً از عبارت «تبریک می‌گویم» یا (Congratulations) و (Congrats) استفاده می‌کنیم. اما افکت‌های (iMessage) برای ابزار احساسات و هیجان بیشتر همراه با متن کاربردی هستند. ظاهر این افکت مانند لحظه‌ای است که توپ‌های مملو از کاغذ رنگی به هوا پرتاب و در آن پخش می‌شوند.

(Pew Pew)

اگر می‌خواهید به شیوه دیگری نمای پیام خود را لیزری کنید، از افکت (Pew Pew) استفاده کنید. این افکت همچون چراغ‌قوه‌ای است که حرکت نور متمرکز آن همچون لیزر به نظر می‌رسد.

(Bubble Effects)

برای اینکه افکت‌ها کمی خلوت‌تر باشند، می‌توانید هنگام نگه‌داشتن دکمه (Send)، گزینه (Bubble) را انتخاب کنید. در حالت (Bubble) چهار حالت متفاوت در اختیار شما قرار می‌گیرند:

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران