دانلود سیب‌اپ
sibapp
معرفی برنامه

دانلود شلم باز (ShelemBaz) برای آیفون و (iOS)

  • ۳۰ آبان ۱۴۰۲
  • 415
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

شلم باز (ShelemBaz) از جمله اشکال پاسور بازی محسوب می‌شود که شباهت بسیار زیادی با بازی حکم دارد. نام این بازی یعنی شلم از عبارت (Chelem) در زبان فرانسه گرفته شده و به معنای جمع کردن همه برگ‌های موجود در یک بازی است. جالب است بدانید که بازی شلم از حساسیت بالایی برخوردار است، بر این اساس هر بازیکن هم باید نسبت به حرکات خود دقیق باشد و هم اینکه از حرکات هم‌تیمی‌های خود پشتیبانی کرده و از آن‌ها مراقبت کند. البته گیمرهای شلم باز (ShelemBaz) نباید به صورت خودسرانه عمل کنند. به این صورت که برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز دارند که با توجه به قواعد و قوانین موجود در بازی کار کنند. با ما همراه باشید تا بیشتر با بازی شلم آشنا شوید و درباره قوانین مختلف آن اطلاعات لازم را کسب کنید.

شلم باز (ShelemBaz) چیست؟

شلم باز (ShelemBaz) یا شلم، یک بازی ورق یا پاسور حرفه‌ای است که باید آن را به صورت آنلاین انجام دهید. در این بازی شما باید تیم مختص به خود را ایجاد کنید. تعداد هم‌تیمی‌های شما دقیقاً مانند بازی‌های واقعی پاسور، 4 نفر خواهد بود. اما آن‌سوی داستان شلم، هوش مصنوعی کار می‌کند. در واقع تیم حریف شما هوش مصنوعی است که شما باید با هوش انسانی خود و مطابق با قوانین موجود آن را شکست دهید. البته شما نمی‌توانید در بازی شلم انتظار شرایط شرط‌بندی داشته باشید. به عبارتی همه چیز قانونی است و امکان قمار کردن برای کاربران درون بازی فراهم نیست. بنابراین می‌توانید با خیال راحت آن را نصب کنید.

نکته جالب توجه درباره این بازی، تعداد نصب بالای آن است. این به معنای جلب رضایت کاربران از شلم باز (ShelemBaz) بوده، اگرچه بازی شلم هم مانند هر بازی یا برنامه دیگری نقاط ضعف خود را دارد که ممکن است نتوانند نظر مساعد تمامی گیمرها را جلب کنند. توجه داشته باشید که شما هر چقدر که بهتر بازی کنید، راحت‌تر به رده‌های بالاتر صعود کرده و می‌توانید قدرت خود را نمایش بگذارید. با این اوصاف صعود به رتبه‌های بالاتر نشان‌دهنده توان بیشتر شما برای غلبه بر رقبا و انجام بهتر بازی حکم است.

ویژگی‌های شلم باز (ShelemBaz)

شلم باز (ShelemBaz) مانند هر بازی حکم و پاسور دیگری ویژگی‌های خاص خود را دارد. برای مثال از آن‌جایی که این بازی به شکل آنلاین برگزار می‌شود، باید متمایزکننده بازیکنان از یکدیگر باشد. به همین دلیل شرایط برای ساخت یک پروفایل اختصاصی برای شما وجود دارد که می‌توانید برای ساخت آن از یک آواتار دلخواه استفاده کنید.

از دیگر ویژگی‌های بازی شلم می‌توانیم به جدول رتبه‌بندی هفتگی آن اشاره کنیم که در آن می‌توانید بررسی کنید که چند رتبه صعود داشته‌اید یا به رتبه‌های پایین‌تر سقوط کرده‌اید. البته همه چیز به خود شما و مهارت‌هایتان در انجام این پاسور بازی دارد. از سوی دیگر نقش هم‌تیمی‌های شما هم در این بازی بسیار مهم و پررنگ است.

ویژگی (VIP) موجود در بازی هم شرایط خاص‌تری را برای بازیکنان فراهم می‌کند که بسته به نیاز خود می‌توانید آن را انتخاب و فعال کنید. اما از دیگر ویژگی‌های جالب این بازی می‌توانیم به مواردی همچون امکان حامی شدن در بازی، ارائه جوایز به شکلی روزانه و استفاده از چرخونه شانس اشاره کنیم. فراموش نکنید که شلم باز (ShelemBaz) برای تأمین هزینه‌های خود دارای شرایط پرداخت درون‌برنامه‌ای است.

بررسی روند شلم باز (ShelemBaz)

زمانی که تیم 4 نفره خود را در شلم تشکیل دادید، باید به همراه سایر هم‌تیمی‌ها یک نفر را برای توزیع برگ‌ها بین سایر کاربران انتخاب کنید. بعد از توزیع برگ‌ها، بازیکنی که صاحب برگ تک شود، تیم خود را حاکم خواهد کرد. البته دقت کنید که این قانون بازی تنها برای شروع بازی قابل اتکاست و در دیگر مراحل بازی کاربرد اولیه را ندارد. در قدم بعدی زمانی که حاکم برگزیده شد، نوبت به توزیع کردن برگ‌ها بین سایر گیمرها می‌رسد. البته ناگفته نماند که تیم بازنده همیشه باید برای توزیع برگ‌ها اقدام کند و این کار از دست گروه حاکم خارج است.

پس در شلم بازی، توزیع کردن برگ‌ها در دو مرحله انجام خواهد شد. بعد از اینکه هر بازیکن 4 برگ را صاحب شد، حاکم باید نسبت به خواندن برگ‌ها اقدام کند. همانطور که در شروع مطلب گفتیم، دقت در این بازی حرف اول را می‌زند و در کنار آن مهارت شناخت برگ‌ها بسیار مهم است، زیرا در زمان خواندن برگ‌ها می‌تواند موجب باخت یا برد تیم شود. در کل این بازی روند خاص خود را دارد که شما می‌توانید به دو روش آن را دنبال کنید.

قوانین بازی شلم

برای افرادی که علاقه دارند شلم را بازی کنند، اما شروع کار با آن کمی برایشان سخت است، پیشنهاد می‌کنیم اول به سراغ بازی حکم بروند. در واقع بازی حکم نسخه ساده شده شلم است که می‌تواند کاربران را برای بازی شلم آماده کند. البته در بازی حکم شما شاهد قوانین متفاوتی در خواندن و امتیاز دادن به برگ‌ها خواهید بود که سختی شلم را ندارد. از سوی دیگر شلم باز (ShelemBaz) قوانین مختص به خود را دارد که تمامی کاربران ملزم به رعایت آن‌ها هستند. در ادامه به برخی از این قوانین و منظور آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

قانون شلم وارونه

در این قانون از بازی شلم، برگ تاپ بازی دولوست و از سوی دیگر برگ‌های جوکر و برگ‌های آس قرار دارند که کم‌ترین امتیاز از بازی را به خود اختصاص می‌دهند.

قانون شلم مثبت

در بازی شلم بر اساس شلم مثبت تیم حاکم زمانی که بتواند کلیه برگ‌های موجود را به نفع خود مصادره کند، به اندازه آن‌ها به تیم خود امتیاز خواهد افزود. بر این اساس تیم مقابل حاکم هم به همان اندازه امتیاز از دست می‌دهند.

قانون شلم خواندن

اگر یکی از دو تیم ادعا کند که می‌خواهد شلم بخواند یا به عبارتی تمامی دست‌ها را بگیرد، در صورتی که در کار خود موفق شود خواهد توانست امتیاز بالایی را بگیرد. اما در صورت ناتوانی در جذب کل برگ‌ها، به همان مقدار یعنی 330 امتیاز از دست خواهد داد. البته اگر یکی از دو تیم نیمی از این برگ‌ها را بخواند شرایط را برای شلم خواندن تیم مقابل فراهم می‌کند.

قانون شلم هال

این قانون که به شلم دوبل هم شناخته می‌شود، اشاره به امتیاز دو برابری یعنی 660 امتیازی دارد. بر این اساس اگر دو تیم موافقت کنند که امتیاز شلم دوبل هم می‌تواند خوانده شود، امتیاز آن در حالتی که یک تیم برنده شود 660 و برای تیم بازنده منفی همین امتیاز است. یعنی 660 امتیاز از تیم بازنده کسر خواهد شد.

جمع‌بندی

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران