دانلود سیب‌اپ
sibapp
معرفی برنامه

معرفی بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان فرانسه

  • ۳۰ آذر ۱۴۰۱
  • 148
  • اشتراک
  • اشتراک
  • ۰

اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه می‌تواند مسیر یادگیری این زبان را هموارتر کند. این روزها در دوره خوبی برای فراگیری زبان‌های خارجی هستیم. چرا که ابزارهای متنوعی در اختیارمان قرار گرفته‌اند. گوشی‌های هوشمند متصل به اینترنت باعث شده‌اند که در هر زمان و مکان، امکانات متعددی را در اختیار داشته باشیم. تسلط بر زبان‌های خارجی علاوه بر اینکه یک مهارت مهم به حساب می‌آیند باعث افزایش بهره‌وری هوشی ما نیز می‌شوند. به خصوص زبان فرانسه که زبان شعر، ادبیات و هنر است. اگر قصد مهاجرت دارید یا می‌خواهید بدانید که نویسندگان فرانسوی دقیقاً چه چیزی نوشته‌اند، وقت آن است که دست به کار شوید. در ادامه برخی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان فرانسه را معرفی کرده‌ایم.

چه روش‌هایی برای یادگیری زبان فرانسوی داریم؟

پاسخ به این سؤال مشخص است. همیشه روش‌های مختلفی برای یادگیری زبان‌‌های خارجی نظیر فرانسوی داریم. اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه تنها یکی از راه‌هاست. به خصوص اگر در مراحل ابتدایی یادگیری زبان هستید، اپلیکیشن‌ها می‌توانند تأثیرات قابل توجهی داشته باشند. اما شما می‌توانید یادگیری زبان را با پادکست‌ها، فیلم‌ها، متون فرانسوی، اخبار و مجلات، برنامه‌های تلویزیونی و بسیاری دیگر از محتواها عمیق‌تر کنید.

معرفی چند اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه

برخی از اپلیکیشن‌ها با در نظر داشتن انواع محتواهای زبانی، برنامه‌هایی جامع‌تر گردآوری کرده‌اند. برخی از آن‌ها تمرکز روی گسترش دایره لغات دارند. برخی دیگر نیز با در نظر داشتن اهمیت یادگیری متون و درک مطلب، شیوه متفاوتی را پیش گرفته‌اند. آشنایی با برخی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان فرانسه به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری در این خصوص داشته باشید.

FluentU: آموزش مبتنی بر ویدیو

FluentU بهترین اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه

این اپلیکیشن یکی از بهترین پلتفرم‌های یادگیری زبان‌های مختلف است. اپ FluentU با داشتن بانک اطلاعاتی بزرگ برای آموزش زبان‌های خارجی، یک اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه عالی به حساب می‌آید. بر خلاف بسیاری دیگر از اپلیکیشن‌ها، این پلتفرم از رویکرد مبتنی بر ویدیو برای آموزش زبان فرانسه استفاده می‌کند. FluentU بهترین ویدیوهای زبان فرانسوی را از سراسر دنیا جمع آوری کرده و آن‌ها را به کاربران خود ارائه می‌دهد. نقطه تمایز این نرم افزار، بهره‌مندی از منابع ویدیویی مختلف با موضوعات گسترده است.

به خصوص در این اپلیکیشن می‌توان دریافت که زبان فرانسوی در نقاط مختلف دنیا چگونه تلفظ می‌شود. کلیپ‌های ویدیویی مختلفی در آن وجود دارد. از برنامه‌های تلویزیونی تا موسیقی، تبلیغات تجاری، فیلم‌های سینمایی، تیزرها و بسیاری موارد دیگر در آن گردآوری شده‌اند. همه این ویدیوها دارای زیرنویس هستند. بنابراین کاربران می‌توانند از رویکرد تعاملی آن برای آموزش زبان فرانسوی استفاده کنند.

MindSnacks: با رابط کاربری جذاب

MindSnacks بهترین اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه

اپ MindSnacks یک اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه با رابط کاربری جذاب است. این نرم افزار برای دانش آموزان طراحی شده است. اما جذابیت بصری و طراحی آن به قدری جذاب است که آموزش زبان را برای هر کسی آسان می‌کند. رویکرد این نرم افزار مبتنی بر یادگیری بازی محور است. به این ترتیب که کاربران با بازبینی کلمات و انجام تست‌های مختلف، امتیاز بیشتری گرفته و وارد مراحل سخت‌تری از روند یادگیری می‌شوند.

در این اپلیکیشن، کاربران می‌توانند کلمات جدید را با انجام ۹ بازی مختلف یاد بگیرند. واحدهای مختلفی برای کلمات طراحی شده‌ است. غذاها، مشاغل، حمل و نقل، سفر و زندگی روزمره از جمله موضوعات یادگیری زبانی در این اپلیکیشن هستند. در اپلیکیشن MindSnacks حدود ۵۰ مجموعه لغت وجود دارد که در بازی‌های جذاب آن می‌توانید آن‌ها را یاد بگیرید.

Duolingo: هم تفریح و هم یادگیری

Duolingo بهترین اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه

دولینگو یک اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه با رویکرد تفریح و سرگرمی است. اگر می‌خواهید زبان فرانسه را با کلی بازی، سرگرمی و لذت یاد بگیرید قطعاً این اپلیکیشن یکی از بهترین‌ها خواهد بود. دولینگو تا کنون بیش از ۱۰۰ میلیون دانلود داشته است و یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای یادگیری زبان‌های مختلف به شمار می‌رود. این برنامه برای آموزش زبان فرانسوی نیز بانک اطلاعاتی جامع و کاملی دارد. طراحان این اپلیکیشن بر این ادعا هستند که ۳۴ ساعت یادگیری زبان در آن مساوی با یک دوره کامل آموزش زبان دانشگاهی است.

هرچند برای استفاده از خدمات کامل آن باید اشتراک ویژه آن را تهیه کنید. بیش از ۳۰ میلیون نفر در سراسر دنیا از این برنامه برای یادگیری زبان فرانسوی استفاده می‌کنند. حتی اگر هیچ اطلاعی از زبان فرانسوی ندارید این برنامه به شما کمک خواهد کرد تا مراحل مقدماتی را بگذرانید. یکی از امکانات جذاب آن، امکان چت کردن با ربات‌های هوشمند است. به این ترتیب می‌توانید از رویکرد تعاملی عالی برای آموزش زبان استفاده کنید. این نرم افزار رایگان بوده و با پرداخت درون برنامه‌ای از امکانات بیشتری بهره‌مند خواهید شد.

Memrise: حرفه‌ای و سرگرم‌کننده

Memrise بهترین اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه

ممرایز هم یک اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه است که از رویکرد عالی و سرگرم‌ کننده استفاده می‌کند. ویژگی برتر این اپلیکیشن، امکان استفاده از آن به صورت آفلاین است. بنابراین در مواقعی که دسترسی به اینترنت ندارید، روند یادگیری شما متوقف نخواهد شد. در این اپلیکیشن نیز امکان چت کردن با ربات‌ها وجود دارد. همچنین که امکان برقراری ارتباط با دیگر کاربران نیز وجود دارد. به این ترتیب می‌توانید تعامل خود را به شکلی قابل توجه افزایش داده و روند یادگیری زبان را سریع‌تر کنید.

طراحان این اپلیکیشن از رویکرد گیمیفیکیشن (Gamification) یا بازی‌وارسازی استفاده کرده‌اند. به این ترتیب که بسیاری از تست‌ها و آموزش‌ها در قالب مسابقه و پاداش‌دهی طراحی شده‌اند. در نتیجه کاربران همواره شور و اشتیاق بیشتری برای یادگیری خواهند داشت. استفاده از اپلیکیشن ممرایز رایگان است و بسیاری از خدمات آن بدون پرداخت وجه قابل دریافت هستند. اما برای دسترسی به بعضی‌ از بخش‌های آن ملزم به خرید اشتراک ویژه خواهید بود. این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۷ از طرف گوگل به عنوان بهترین اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه انتخاب شد.

MosaLingua: دفترچه عبارات صوتی

MosaLingua بهترین اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه

MosaLingua یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای یادگیری عبارات زبان فرانسوی است. این پلتفرم از رویکرد ترکیبی از تعاملات زبان فرانسوی با دفترچه عبارات صوتی استفاده می‌کند. آنچه باعث تمایز این برنامه می‌شود استفاده از تکنیک SRS برای نمایش لغات است. این تکنیکی است که منجر به بازبینی و بازخوانی کلمات پیش از فراموش کردن آن‌ها می‌شود. به این ترتیب روند یادگیری دراز مدت به شکلی مؤثرتر دنبال می‌شود.

این اپلیکیشن بیش از ۱۴ دسته‌بندی مختلف و حدود ۱۰۰ زیرمجموعه دارد. هر یک از آن‌ها از مؤلفه‌های مکالمه‌ای و فایل‌های صوتی مختلف برخوردار است. در مجموعه بیش از ۳۰۰۰ عبارت در این اپلیکیشن تعبیه شده است. طراحی این برنامه به شکلی است که بیشترین میزان از عبارات در بازه زمانی کوتاه را در ذهن ثبت خواهد کرد. استفاده از این اپلیکیشن مستلزم خرید اشتراک ویژه آن است. هرچند بعضی از بخش‌های آن به صورت رایگان در دسترس هستند.

Rosseta Stone: محبوب همیشگی

Rosseta Stone بهترین اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه

نمی‌توان فهرست اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه را نوشت و نامی از رزتا استون نبرد. این اپلیکیشن با قدمت زیاد خود یکی از بهترین نرم افزارها برای یادگیری زبان‌های مختلف است. نیازی به اشاره به جزئیات مختلف آن نیست. تنها باید گفت که این نرم افزار قادر به ایجاد تجربه‌ای عمیق برای کاربران است. رویکرد این اپلیکیشن به شکلی است که زبان آموز را کاملاً در دنیای زبان غوطه‌ ور می‌کند. به این ترتیب تجربه‌ای غنی از یادگیری زبان برای کاربر ایجاد می‌شود. این نرم افزار محیطی ایجاد می‌کند که تمام مؤلفه‌های زبانی برای زبان آموز فراهم می‌شود. به همان شیوه‌ای که کودکان زبان مادری خود را یاد می‌گیرند.

شاید در اولین نگاه، این نرم افزار اندکی عجیب به نظر آید. اما اتصال مفاهیم و موضوعات مختلف به کلمات فرانسوی، شیوه‌ای ایجاد کرده است که در دراز مدت مزایای زیادی به همراه می‌آورد. با مرور کلمات، جملات، عبارات، تصاویر و پاراگراف‌های مختلف، طیف وسیعی از آموزش زبان فرانسه در اختیارتان قرار خواهد گرفت. این نرم افزار برای پلتفرم‌های ویندوز، iOS و اندروید طراحی شده است. اگر در مراحل ابتدایی یادگیری زبان فرانسه هستید بهتر است از نسخه موبایل آن استفاده کنید. باید در نظر داشت که خرید اشتراک ویژه آن مستلزم پرداخت مبلغ نسبتاً زیادی است. با این حال اگر در مسیر یادگیری زبان جدی هستید قطعاً به مبلغ آن می‌ارزد.

Hello Talk: تعامل با فرانسوی زبان‌ها

Hello Talk بهترین اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه

برای یادگیری زبان هیچ چیز به اندازه تعامل با افرادی که به همان زبان صحبت می‌کنند مفید نیست. این قضیه در مورد زبان فرانسوی نیز صدق می‌کند. اگر قصد یادگیری زبان فرانسه دارید چه بهتر که با فرانسوی‌زبان‌ها در تعامل باشید. اما پیدا کردن کسی که همواره آماده گفتگو با شما باشد کار سختی است. اپلیکیشن آموزش زبان فرانسه Hello Talk به همین منظور طراحی شده است. کافی است این برنامه را نصب کنید تا به تعداد زیادی از فرانسوی زبانانی که آماده گفتگو هستند دسترسی پیدا کنید.

این افراد به زبان مادری خود صحبت می‌کنند و به خوبی می‌توانند شما را در این مسیر یاری دهند. نکته جالب این است که شما هم می‌توانید زبان مادری‌تان را به آن‌ها یاد بدهید. هرچند لازم به ذکر است که شروع به آموزش در این اپلیکیشن در مراحل مقدماتی کار سختی است. بهتر است ابتدا از اپلیکیشن‌های ساده‌تر شروع کرده و پایه‌های زبان خود را تقویت کنید. بعد از کسب مهارت‌های ابتدایی، دانش زبانی خود را با تعامل هر چه بیشتر در Hello Talk گسترش دهید.

نتیجه گیری

زبان فرانسه به عنوان ششمین زبان پرکاربرد دنیا مطرح است. بیش از ۲۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان به این زبان صحبت می‌کنند. همواره روش‌های زیادی برای یادگیری یک زبان وجود داشته است. اپلیکیشن‌ها با گستره وسیعی از محتواهای آموزشی یکی از بهترین روش‌ها برای یادگیری زبان فرانسه به حساب می‌آیند. به خصوص که می‌توانید چند اپلیکیشن با رویکردهای مختلف را نصب کرده و از هر یک به نحوی استفاده کنید.

تگ‌ها:

مطالـب پیشنهـادی

نظر کاربران